پاییز فصل تغییر در بازارهای الکترونیک است. و سازندگان تبلت هم نمی خواهند در کسب لذت از این تغییر عقب بمانند. لذا تمامی بازیگران بزرگ هچون اپل، آمازون، مایکروسافت و... خط تولیدشان را با محصولات تازه ای به روز کرده اند. و در بسیاری موارد این آپدیتها شامل بهبودهای چشمگیر و بزرگی هم بوده است. 
 
برای مثال آیپد مینی سرانجام صاحب نمایشگر رتینا شده است. سرفیس پرو ۲ عمر باتری به اندازه یک روز کامل پیدا کرده. و قیمت ها هم به سرعت پایین می آیند. چه کسی فکرش را می کرد روزی بتواند یک تبلت چهار هسته ای ویندوز 8 ایسوس را تنها با ۳۴۹ دلار بخرد؟ 
 
لذا به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای تصمیم گیری در خصوص خرید چنین ابزاری است. اگر شما هم به دنبال چنین تصمیم یا اطلاعاتی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 
 


ادامه مطلب ...


زمانی بود که تب کامپیوترهای خانگی حسابی داغ شده بود و کسانی که از آن سر در می آوردند و خود را گیک این کار می دانست، حداقل یک بار خودشان کامپیوتری را سر هم کرده اند. اگر چه این راه ارزان تر تمام می شد، اما در این میان اغلب افراد ترجیح می دادند کامپیوترشان را از شرکتها خریداری کنند و فکر می کردند آنها بهتر می دانند چگونه قطعات را سر هم کرده و به اصطلاح  آن را اسمبل کنند.  و البته در کشور ما تقریبا خرید کامپیوتر سر هم شده توسط کارخانه های بزرگ غیر ممکن است.

 
اما سوال اینجا است که آیا هنوز هم این رویه به صرفه است و منطقی به نظر می رسد؟ و اصلا عقلانی است که هنوز سراغ کامپیوترهای رومیزی و سر هم کردن آنها برویم؟
 
اگرچه سر هم کردن کامپیوترتان توسط خودتان هنوز هم انعطاف بیشتری در انتخاب امکانات و کنترل هزینه ها به وجود می آورد. اما با توجه به فروکش کردن تب بازار کامپیوترهای رومیزی، اکنون دیگر انجام این کار توسط شرکت ها هم مستلزم پرداخت هزینه اضافه چندانی نخواهد بود.
 
اما بگذارید نگاهی نکته سنج تر به این موضوع داشته باشیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


ادامه مطلب ...


 
اگر با کامپیوتر و لپ تاپ زیاد سر و کار داشته باشید، تا کنون حتما واژه بد سکتور به گوش تان خورده و شاید هم دچار آن شده اید. برخی بد سکتور را تنها یک ایراد جزئی در هارد می دانند که به راحتی قابل رفع است. گروهی هم آن را یک مشکل بزرگ می شمارند که مانند خوره به جان هارد دیسک تان خواهد افتاد و درمانی ندارد.
 
اما بگذارید کمی دقیق تر به این موضوع نگاهی داشته باشیم و همراه با تعریف و شناخت انواع آن، به دنبال راه حل بگردیم.


ادامه مطلب ...


 
 
اولین روزهای بعد از خرید یک گجتِ جدید، همه حواس مان را به خود مشغول می کند. درست مثل بچه ای که تازه متولد شده مراقب حال و احوالش هستیم، تمیزش می کنیم و مواظبیم آسیب نبیند. تبلتِ نو، چند وقتی لنگ به دست نگه مان می دارد، تا ذره ای لک روی صفحه اش پدیدار شد سریع پاکش می کنیم.
 
حتی روی میز نمی گذاریم تا نکند پشت دستگاه خط بیفتد، روی متکا را بهترین جا برای آرام گرفتن دستگاه عزیزمان می یابیم. تا شب با آن کار می کنیم و موقع خواب در آخرین نگاه به خود و دستگاه قول می دهیم که همیشه مثل مادری مهربان ازش مراقبت کنیم.
 
بعد، همه چیز از یک روز شروع می شود، روزی که از دنده چپ از خواب پا شده ایم و ماه عسل با گجت دلبند خود را تمام شده می یابیم. موقع بر داشتن لپتاپِ بیچاره چنان بی احتیاط به دیوار می کوبیمش که کسی نداید فکر می کند با هم پدر کشتگی داریم، توی کیف کنار چند وسیله تیز می گذاریم و بی خیال بدنه کربن فایبر دلربایش می شویم. تبلتِ از همه جا بی خبر را بعد یک ماه زیر تخت در حالی می یابیم که تلی خاک رویش نشسته و گوشه هایش هم پریده.
 
از منظر عدالت به هر حال این هم نوعی جرم است جرمی به نام بی دقتی و کم مراقبت کردن از گجت ها.
 
اگر احساس می کنید بعد از خواندن این مقدمه چیزی در وجودتان قلیان پیدا کرده و از رفتار گذشته خود پشیمان شده اید به ادامه مطلب بروید تا با ۷ کاری که برای نگهداری بهتر دستگاه ها نباید انجام دهید آشنا شوید.


ادامه مطلب ...


 

اگر دقت کرده باشید، پشت تلویزیون شما تعداد فراوانی پورت های رنگارنگ در اندازه های مختلف وجود دارد که معمولا هم هیچ استفاده ای برای تان ندارند. هر روز هم که صنعت تلویزیون پیشرفته تر می شود برای نشان دادن این پیشرفت و تکنولوژی به مشتری و ارعاب وی برای خرید، به تعداد این پورت ها افزوده می شود.

اما آیا واقعا می دانید که این پورت ها چه کاربردی دارند؟ یا نام چند تا از آنها را می توانید بر شمرید؟ امروزه بیشتر افراد تنها از پورت HDMI استفاده کرده و به دیگر پورت ها کاری ندارند. اما برخی از آنها می توانند کارهای واقعا جالب و سودمندی برای تان انجام دهند. ولی اجازه دهید مطلب را کمی کاربردی تر کرده و فقط به کاربردهای خاص پورت ها نپردازیم. پس ابتدا به معرفی کابل های معروف مورد استفاده در ارتباط تلویزیون و دستگاه های جانبی پرداخته و سپس پورت ها را بررسی می کنیم.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:, :: 23:7 ::  نويسنده : Alireza K
 

شاید هنوز دور و بر شما هم افرادی پیدا می شوند که مشغول استفاده از دوربین های قدیمی و بی کیفیت ببین و بگیر دیجیتال باشند. حتی ممکن است خود شما هم در یک میهمانی شام یا دور هم نشینی آخر هفته مجبور باشید با این دوربین ها (که بیشتر به اسباب بازی می مانند) عکس بگیرید. پس لطفا فقط به تمسخر این ماشین های بیچاره نپردازید. زیرا اگر کمی به آنها کمک کنید و به آنها فرصت دهید، شاید بتوانند لحظات زیبا و به یاد ماندنی را برای تان شکار کنند.



ادامه مطلب ...


در زندگی هر عکاسی می توان این لحظه را یافت که عکس شگفت انگیز و جذابی گرفته است، اما هنگامی که به خانه بر می گردد، متوجه می شود که تصویر چندان واضح نیست. آنگاه است که آن لحظه قطعی در میان پارازیت یک عکس مبهم گم می شود. با رعایت برخی نکات ساده، دستیابی به عکس هایی شفاف تر توسط دوربین اسمارت فون امکان پذیر خواهد بود. حتی اگر خودتان را به عنوان یک عکاس نمی دانید، باز هم این نکات کارایی خودشان را دارند.

البته اگر شما یک عکاس موبایلی نیستید، باز هم پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب با AKStudio همراه بوده و این نکات را کنار نگذارید. زیرا اغلب این اصول هنگام عکاسی با دوربین های عکاسی مرسوم هم کاربردی خواهند بود.

اما این اصول و قوانین چه هستند؟



ادامه مطلب ...


حتما برای شما هم پیش آمده که وارد فروشگاه شده و قصد انتخاب یک کفش ورزشی مناسب برای پیاده روی، دو یا فعالیت های این چنینی را داشته اید. اما با دیدن مدل های بسیار متنوع حسابی گیج و سر در گم شده باشید. آیا یک کفش تنیس ارزان قیمت انتخاب مناسبی است؟ یا اینکه باید نمونه دیگری انتخاب کنم؟

اصلا تفاوت میان انواع مختلف کفش های ورزشی چیست و چرا برای هر فعالیت ورزشی کفش ویژه ان را بخرید؟ چگونه این کفش مناسب و خاص را شناخته و انتخاب کنید؟



ادامه مطلب ...


دو شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 21:16 ::  نويسنده : Alireza K
 
 

پیش از این درباره محیط کار در نارنجی با شما صحبت کردیم. اینکه چگونه «تمرکز و کارایی مان را افزایش دهیم»، «عادات بد محیط کار را ترک کنیم» یا «از سر رفتن حوصله در محیط کار جلوگیری کنیم». اما امشب به یک مورد دیگر خواهیم پرداخت: آیا محیط کاری تان باعث ایجاد استرس در شما می شود؟

پس حتما تا کنون به دنبال راه حل هایی برای کاهش فشار و استرس های محیط کار و اداره تان بوده اید تا بتوانید بهتر و مفید تر به انجام وظیفه بپردازید. اما اجازه دهید در این مقاله ما هم برخی نکات مهم در این زمینه را گوشزد کنیم. این نکات برگرفته از راهنمایی های جنی فاس، نویسنده، مربی حرفه ای و بنیانگذار سایت jobjenny.com، کمک های Sherry Burton Ways یک طراح داخلی، متخصص رنگ درمانی و نویسنده کتاب «فضاهای خوب را حس کن: راهنمایی جهت دکوراسیون خانه برای بدن، ذهن و روح» و همچنین نکات آموزشی سوزان کویسک هستند که یک برنامه ریز حرفه ای مُجاز است.



ادامه مطلب ...


 

حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که به دلیل آشنایی تان با کامپیوتر، ابزارهای الکترونیک و مشکلات آنها، از طرف دوستان و خانواده تان به شما مراجعه شده و کامپیوترهای رو به نابودی در اختیارتان گذارده اند، یا سوالاتی در خصوص مشکلات اسرار آمیز ویندوز پرسیده اند.

در این مطلب سعی داریم برخی نکات مفید در خصوص حل مشکلات کامپیوترها، سیستم عامل و موارد مانند آن را گرد هم آوریم. درست است که شما همه اینها را می دانید، اما این لیست یک فایده مهم دارد: می توانید آن را پرینت کرده و در اختیار دوستان و اعضاء خانواده تان قرار دهید، تا برای هر مشکل جزئی، سراغ شما نیایند.



ادامه مطلب ...


آیا لازم است ویندوزمان را به صورت دوره ای عوض کنیم و چرا؟
 

اغلب کاربران ویندوز احساس می کنند سیستم شان با گذر زمان کند می شود. تعدادی از این افراد با نصب دوباره ویندوز در دوره های زمانی مشخص این مشکل را حل می کنند. اما، آیا واقعا لازم است که مرتبا ویندوزتان را عوض کنید؟ و اگر این چنین است، در چه دوره های زمانی باید این کار انجام گیرد؟

 
نصب دوباره ویندوز کاری سخت و آزار دهنده است. شما باید از تمام اطلاعات تان بک آپ بگیرید. مراحل نصب را پشت سر بگذارید. تمامی برنامه های دلخواه تان را از ابتدا نصب کنید. اطلاعات تان را دوباره برگردانید. و این گونه ساعتها از وقت با ارزش تان را هدر دهید.


ادامه مطلب ...


۸ کاربرد هوشمندانه دوربین تلفن همراه (به جز عکس گرفتن)
 

امروزه تا صحبت از دوربین های دیجیتال می شود، همه دوربین تلفن هوشمند را جایگزینی مناسب برای آن بر می شمرند و هرگاه نوبت به انتخاب یک اسمارت فون می رسد، یکی از ملاک های شان دوربین خوب و کارآمد است تا علاوه ثبت تصاویر و فیلم های به یاد ماندنی؛ بتوانند چت صوتی و تصویری هم داشته باشند.

 
اما مطمئنا این دوربین می تواند ابزاری قدرتمند باشد که کارایی اش بسیار بیشتر از این حرف ها است. و تبدیل به یک دستیار خوب برای کارهای مختلف گردد: از دریافت بهترین قیمت های یک کالا، تا ترجمه زبان های مختلف و...
 
در حقیقت دوربین اسمارت فون شما یک ابزار ورود اطلاعات کاملا پیشرفته است که با استفاده از اپلیکیشن های خلاقانه می تواند کارهای زیادی انجام دهد. مواردی که در ادامه مطلب می بینید، تنها نمونه هایی کوچک از دنیای بیکران توانایی های این ابزار ریزجثه قدرتمند هستند. و هدف، تنها تلنگری بر ذهن جستجوگر شما جهت آغاز کاوش و پیدا کردن کاربردهایی بسیار خلاقانه تر است.


ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : Alireza K
نگاهی به چیپ های A7 و M7 اپل؛ دو بال پرواز آیفون 5S
 
 
اپل به آیفون 5S یک لقب جسورانه داده: آینده گرا ترین آیفون تا به امروز. این محصول در ابعادی مشابه نسل قبل معرفی شده و حتی وزن آن هم تغییری نداشته؛ ۱۲۳.۸ در ۵۸.۶ در ۷.۶ میلیمتر، و ۱۱۲ گرم. ما حسابی به ظواهر دو آیفون جدید اپل پرداخته ایم و حالا وقت آن رسیده تا به درون پرچمدار جدید سرک بکشیم.
 
در قلب آیفون 5S شما دو چیپ جدید خواهید یافت که یکی از دیگری آشناتر است. اولی چیپ مجتمع پردازشی با نام A7 و دومی چیپ کمک پردازشی M7 است که در واقع پردازنده حرکتی دستگاه به شمار می رود.
 


ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 21:56 ::  نويسنده : Alireza K
سنسور اثرانگشت Touch ID آیفون 5S چطور کار می کند؟
 
اولین آیفون، با جادوی معرفی استیو جابز، این ایده را از اعماق بالا آورد که «لمسی بودن دستگاه ها» آینده دنیای دیجیتال است، و حالا نسل هفتم آیفون، این ایده را به سطحی دیگر برده.
 
همه انسان ها اثر انگشت منحصر به فرد خودشان را دارند. حال چه می شود اگر برای استفاده از دستگاهی که هر روز چندین بار باید آن را روشن و خاموش کرد، دیگر نیازی به وارد کردن رمز نباشد و بتوان از لمس سر انگشت استفاده کرد؟
 
لمس کنید تا عکسی گرفته شود. لمس کنید تا به مرورگر بروید. همه چیز با انگشت شما شروع می شود. چیزی ساده ولی در عین حال کامل. انگشت شما بهترین رمز است. همیشه همراه تان است. و هرگز کسی نمی تواند آن را حدس بزند! فراتر اینکه تلفن شما، می تواند با خصیصه ای منحصر به خود شما، شناسایی تان کند، به خاطر بسپاردتان، و از تان بیاموزد؛ و همه اینها بدون نیاز به حفظ کردن رمز.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : Alireza K
 

پیش از این انتظار می رفت که معماری ۶۴ بیتی در سال ۲۰۱۴ به دستگاه های موبایل راه یابد. منتهی اپل با پیش دستی، زودتر از سایرین آن را معرفی کرد.

 
حالا سوال های زیادی درباره این معماری به اذهان متبادر شده و از آنجایی که سایر شرکت ها نیز مشغول توسعه چیپ های ۶۴ بیتی خود بر اساس معماری ARMv8  هستند، بنابراین بد نیست غیر از توضیح اولیه ای که قبلا دادیم، در اینجا نگاهی به آن داشته و سوال های احتمالی شما را با زبان ساده تری پاسخ بگوییم.
 
در ادامه مطلب با AKStudio همراه شده و با آینده چیپ های پردازشی موبایل بیشتر آشنا شوید.


ادامه مطلب ...


 

آخرین باری که لپتاپ تان را تمیز کردید کی بود؟ اگر برای پاسخ به این سوال به فکر کردن زیادی نیاز دارید یا اصلاً از روز اول کاری به این کارها نداشته اید و از لپتاپ بیچاره یک سره کار می کشید حتماً این مطلب را تا آخر بخوانید.

 
حتی اگر لپتاپ خود را مثل یک دسکتاپ روی میز گذاشته اید و جا به جا نمی کنید باز هم گرد و غبار در منافذ دستگاه شما نفوذ می کند و می تواند قسمت ورودی هوای فن را مسدود نماید. این طوری فن مجبور شود با سرعت بیشتری کار کند که در نتیجه هم سر و صدای لپتاپ افزایش می یابد و هم زودتر گرم می شود.
 
گجت برای یک گیک مثل یک اسلحه برای سرباز است و همیشه باید تمیز و آماده به کار باشد. برای اینکه یاد بگیرید چگونه دستی به سر و گوش لپتاپ تان بکشید باقی این آموزش را در ادامه مطلب پی بگیرید.


ادامه مطلب ...


با یاری گرفتن از چند پلاگین و دانستن برخی دستورات که معمولا دم دست و واضح نیستند، Google Maps می تواند به منبعی از اطلاعات قیمتی تبدیل شود. شما ممکن ست از گوگل مپز برای یافتن مقصد استفاده کنید. یا اینکه تنها از آن بخواهید که مسیر رانندگی تان را مشخص کند. اما گوگل مپز فقط این چیزی نیست که شما از روی عادت استفاده می کنید و می تواند حتی بعد از سالها استفاده، همیشه نکته تازه ای را برای تان در آستین داشته باشد. علاوه بر این، گوگل به شکل مستمر در حال بهبود نقشه ها و اضافه کردن نکات و ابزارهای کاربردی به آن پرکاربرد خود است.

اگر شما هم از کاربران و علاقه مندان گوگل مپز هستید، پس در ادامه مطلب با AKStudio همراه باشید تا با برخی از کلک ها و ابزارهای جذاب و کاربردی آن بیشتر آشنا شویم.



ادامه مطلب ...


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 22:31 ::  نويسنده : Alireza K

انواع مختلفي از فیبرها بر اساس حالت‌هاي عبور نور و چگونگي توزيع ضريب شکست وجود دارند. ما قصد نداريم درباره‌ي جزئيات اين مسئله بحث کنيم، اما مهم است که بدانيد طراحي يک فيبر نوري وابسته به خواصي است که ما از آن انتظار داريم. پارامترهاي کليدي مانند ميرايي، پهناي باند، پخش نور و مقاومت کششي بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرند.

هم چنين محافظت از فيبرها در برابر عوامل خارجي مانند رطوبت، گرما، سرما و آب، مي‌بايست در نظر گرفته شود. به همين دليل الياف با غلافي از جنس پلاستيک استفاده مي‌شوند. کل مواد سازنده‌ي يک تک فيبر يا دسته فيبرها، پوشش‌ها و ژاکت‌ها را با نام کابل فيبري مي‌خوانند.

واضح است که اين کابل‌ها بايد از انعطاف پذيري بالا، مقاومت بالا در برابر تاب برداشتن و شکستن و وزن پايين برخوردار باشند.

اگر علاقه داريد بدانيد که چه نوع پليمرهايي و به چه ميزان در توليد کابل‌هاي ليفي کاربر دارند، مثال‌هاي زير را نگاه کنيد و ......

 

 



ادامه مطلب ...


شنبه 20 اسفند 1390برچسب:, :: 22:18 ::  نويسنده : Alireza K

طرز كار رادیو

طرز کار رادیو

رادیو را روی ایستگاهی تنظیم كنید و به صدای آن گوش دهید. در ایستگاه رادیویی، صداها بوسیله میكروفون یا لوازم صوتی ایجاد می شود. این وسایل سیگنال های الكتریكی بوجود می آوردند كه توسط ایستگاه به صورت امواج رادیویی ارسال می شود. امواج با سرعت بسیار زیاد منتشر می شوند و به دستگاه رادیوی شما می رسند. رادیو این امواج را به سیگنال های الكتریكی تبدیل می كند. این سیگنال ها بلندگوی رادیو را فعال می كنند، و در آنجا الكتریسیته به صدا تبدیل می شود....

 

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»
بنچمارک آیپد ایر، ۹۰٪ سریعتر از آیپد ۴ با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز برای چیپ A7 سامسونگ الکترونیکس چقدر بزرگ است؟ بهتر است خودمان کامپیوترمان را سر هم کنیم یا آن را آماده بخریم؟ عکسی تاریخی از اولین انبار محصول اپل: اتاق خواب استیو جابز عرضه تلفن های هوشمند دیزایر 709d، دیزایر 7060 و دیزایر 7088 اچ تی سی در بازار چین بهترین تبلت های بازار برای سلایق و استفاده های مختلف (به انتخاب سایت laptopmag) داستان سکتور معیوب: چرا هارد درایوها دچار Bad Sector می شوند و چه باید کرد؟ ObjectDock > AK Angry Birds Seasons > AK Metal Slug 5 > AK Metal Slug 4 > AK Metal Slug 3 > AK Metal Slug 2 - Super Vehicle > AK Street Fighter 3 > AK New Super Mario Forever 2012 > AK Warcraft III: The Frozen Throne > AK
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان AH Team و آدرس www.akstudio.LXB.ir  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان