سلام بازدیدکنندگان محترم.

بخش های زیر با محتوا و مطالب مفید به روز شده اند.

از علاقه مندان به دنیای نوآوری ها دعوت به بازدید از بخش های بروز شده میشود.

Download : Software

Education

News

 

 

 



دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : Alireza K
نگاهی به چیپ های A7 و M7 اپل؛ دو بال پرواز آیفون 5S
 
 
اپل به آیفون 5S یک لقب جسورانه داده: آینده گرا ترین آیفون تا به امروز. این محصول در ابعادی مشابه نسل قبل معرفی شده و حتی وزن آن هم تغییری نداشته؛ ۱۲۳.۸ در ۵۸.۶ در ۷.۶ میلیمتر، و ۱۱۲ گرم. ما حسابی به ظواهر دو آیفون جدید اپل پرداخته ایم و حالا وقت آن رسیده تا به درون پرچمدار جدید سرک بکشیم.
 
در قلب آیفون 5S شما دو چیپ جدید خواهید یافت که یکی از دیگری آشناتر است. اولی چیپ مجتمع پردازشی با نام A7 و دومی چیپ کمک پردازشی M7 است که در واقع پردازنده حرکتی دستگاه به شمار می رود.
 


ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 21:56 ::  نويسنده : Alireza K
سنسور اثرانگشت Touch ID آیفون 5S چطور کار می کند؟
 
اولین آیفون، با جادوی معرفی استیو جابز، این ایده را از اعماق بالا آورد که «لمسی بودن دستگاه ها» آینده دنیای دیجیتال است، و حالا نسل هفتم آیفون، این ایده را به سطحی دیگر برده.
 
همه انسان ها اثر انگشت منحصر به فرد خودشان را دارند. حال چه می شود اگر برای استفاده از دستگاهی که هر روز چندین بار باید آن را روشن و خاموش کرد، دیگر نیازی به وارد کردن رمز نباشد و بتوان از لمس سر انگشت استفاده کرد؟
 
لمس کنید تا عکسی گرفته شود. لمس کنید تا به مرورگر بروید. همه چیز با انگشت شما شروع می شود. چیزی ساده ولی در عین حال کامل. انگشت شما بهترین رمز است. همیشه همراه تان است. و هرگز کسی نمی تواند آن را حدس بزند! فراتر اینکه تلفن شما، می تواند با خصیصه ای منحصر به خود شما، شناسایی تان کند، به خاطر بسپاردتان، و از تان بیاموزد؛ و همه اینها بدون نیاز به حفظ کردن رمز.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 21:48 ::  نويسنده : Alireza K
نوکیا، گذشته، حال
 
نوکیا آینده ای ندارد زیرا آینده، مساوی است با تلفن های هوشمند که زین پس تمام دستاوردهای غول فنلاندی با برند مایکروسافت به بازار خواهد آمد. البته روی محصولات خواهند نوشت مایکروسافت، ولی شما و خیلی ها خواهید خواند نوکیا.
 
برای اینکه یادی کرده باشیم از روزگار قدیم، بیایید دو نمودار ساده را از نظر بگذرانیم که در آنها یک دنیا حرف نهفته است.

در نمودار اول، دایره بزرگی را که رنگ آبی روشن دارد می بینید؟ این نشانگر میزان درآمد نوکیا در فصل دوم سال ۲۰۰۷ است و در قیاس با آن سایر شرکت ها هم به خوبی مشخص هستند.
موتورولا، سامسونگ و اریکسون، هر سه آن روزها پول خوبی به جیب می زدند. اپلی هم وجود نداشت که سهم درآمدی شان را گاز بزند.
 
و حالا دنیا کاملا وارونه شده. سامسونگ آن دایره نارنجی رنگ است و اپل دایره آبی رنگ. می پرسید نوکیا کو؟ آن دایره سبز تیره (سمت چپ) است.
همان طور که می بینید فقط اپل و سامسونگ آنقدر بزرگ هستند که دایره های جدا داشته باشند، بقیه شرکت ها حتی آنقدر درآمد و فروش ندارند که دایره ای مختص خودشان داشته باشند.
 
در سال ۲۰۰۷ نوکیا ۶۰٪ بازار تلفن هوشمند را در اختیار داشت، حالا سهمش تک رقمی است و تا چندی دیگر، مساوی خواهد شد با صفر.
منبع : narenji


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 21:47 ::  نويسنده : Alireza K
اینتل تشخیص فرمان های حرکتی را به لپتاپ ها می آورد
 
 
اگر دوست دارید دوربین لپتاپ شما، همچون کینکت فرمان های حرکتی را شناسایی کند، تنها کافی ست تا یک سال دیگر صبر کنید. در کنفرانس توسعه دهندگان اینتل، این غول دنیای پردازنده ها اعلام کرد که شرکت های ایسوس، دل، اچ پی و لنوو، در میانه دوم سال ۲۰۱۴، لپتاپ هایی را تولید خواهند کرد که دوربینی با عمق ۳ بعدی را در خود جای داده اند.
 
اینتل برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ و با اعلام همکاری با شرکت GestureTek که یکی از فعالین حوزه فرمان های حرکتی به شمار می رود، علاقه خود جهت پیشروی در این راستا را بروز داد. بعد ها نیز خرید شرکت تشخیص ژست های حرکتی Omek، مهر تاییدی بر این ادعا شد و اکنون نیز شاهد این هستیم که بعد از حدود ۳ سال، اینتل اولین محصول خود را ارائه داده.
 
پیش از این کاربرانی که علاقه داشتند تا لپتاپ های خود را مجهز به تکنولوژی تشخیص حرکت کنند، مجبور بودند تا دوربین های گران قیمتی را به دستگاه خود متصل نموده و از راه های پیچیده، چنین قابلیتی را در اختیار بگیرند. اما حالا اینتل شرایطی را فراهم کرده تا با جایگذاری قطعه ای مخصوص، وبکم لپتاپ ها خود به این تکنولوژی مجهز می شوند.
 
به گفته این شرکت، قابلیت تشخیص فرمان های حرکتی به زودی جای خود را در لپتاپ ها و کامپیوتر های all-in-one باز خواهد کرد. اکنون باید منتظر نشست و دید با فراگیر شدن این موضوع، آیا بازار جدیدی برای نرم افزار ها و بازی ها نیز به وجود خواهد آمد یا خیر؛ چرا که به هر ترتیب با موضوعی روبرو هستیم که می توانید کاربرد های متنوعی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

شما دوست دارید با استفاده از این قابلیت، چه نرم افزار هایی را بر روی دستگاه خود در اختیار داشته باشید ؟ 
منبع: narenji


در واکنش به آخرین آیفون اپل، سامسونگ: تلفن های هوشمند بعدی با پردازنده 64 بیتی
 
اپل سه شنبه شب آیفون 5S را رونمایی کرد. محصولی که این شرکت کوپرتینویی را اولین عرضه کننده اسمارت فون با پردازنده ۶۴ بیتی کرده است . و به زعم اپل این موضوع آیفون را بسیار قدرتمندتر خواهد ساخت.
 
در پاسخ به این حرکت، سامسونگ هم اعلام کرده که اسمارت فون های بعدی اش به پردازنده ۶۴ بیتی مجهز خواهند بود.شین جونگ کیان رئیس بخش موبایل سامسونگ  به نشریه کره تایمز گفته: «البته این در مدت زمان کوتاهی اتفاق نخواهد افتاد. اما بله، اسمارت فون های آینده ما با پردازنده ۶۴ بیتی کار خواهند کرد.»
 
شین همچنین در خصوص تلاش سامسونگ برای نفوذ بیشتر در بازارهای چین و ژاپن هم سخن گفته است. جایی که اپل این بار تلاش فراوانی برای کسب بازار در آنجا کرده است. به گونه ای که بالاخره در مراسم معرفی آیفون اعلام کرد که با NTT Docomo ژاپن هم برای عرضه قراردادی آیفون به توافق رسیده. همچنین قرار است آیفون 5S این بار از روز اول عرضه در آمریکا، در بازار چین هم به مشتریان ارائه شود. 
 
علاوه بر اینها، قرار است به زودی آخرین آیفون اپل راهی ویترین بزرگترین اپراتور دنیا، China Mobile شود. اپل همچنین توانسته لایسنس عرضه آیفون 5S را تحت شبکه TD چاینا موبایل به دست آورد.
 
در این گزارش به نقل از شین آمده: «سامسونگ می داند که اپل تلاش می کند تا صنعت موبایلش در چین و ژاپن را گسترش دهد. و این بدان معنی است که ما باید در این کشورها سعی و تلاشی دو چندان را به کار ببریم.»
 
در واقع سامسونگ اکنون در بازار چین، رهبری را در اختیار دارد و جلوتر از اپل ایستاده. این شرکت کره ای در سه ماهه دوم ۲۰۱۳ توانست بیش از ۱۵ میلیون اسمارت فون به مصرف کنندگان چینی بفروشد. و اینگونه ۱۹.۴ درصد بازار این کشور را از آن خود کند. در مقام مقایسه، اپل در مدت زمان مشابه تنها ۴.۳ میلیون اسمارت فون فروخته و توانسته ۴.۳ درصد بازار را از آن خود کند.
منبع: narenji


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 21:34 ::  نويسنده : Alireza K
ری دالبی خالق سیستم صدای دالبی درگذشت
 

«این سینما مجهز به سیستم صدای دالبی ست» آشناست، نه؟ روز گذشته مبتکر سیستم دالبی و بسیاری فناوری های صوتی دیگر در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

 

در پورتلندِ اورگان متولد شد ولی در سانفرانسیسکو بزرگ شد. دوران جنگ جهانی دوم به صورت پاره وقت برای شرکت Ampex کار می کرد. درواقع داشت با اولین ضبط و پخش کاست تجربه می اندوخت.

 
در دانشگاه ایالتی سن خوزه و بعد استنفورد تحصیلات عالی را ادامه داد ولی به خاطر شرکت در جنگ از اتمام آن باز ماند. او بود که روی نخستین نمونه های ضبط و پخش ویدیو کار کرد و نقشی کلیدی در به ثمر رساندن ویدیو تیپِ کوادراپلکس بازی نمود.
بعد تصمیم گرفت دوباره به دانشگاه بر گردد و لیسانس مهندسی الکترونیک را از استنفورد در سال ۱۹۵۷ گرفت. چند سال پس از آن به انگلستان رفت و آزمایشگاه های دالبی را در آنجا تاسیس کرد. 
 


ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : Alireza K
 

پیش از این انتظار می رفت که معماری ۶۴ بیتی در سال ۲۰۱۴ به دستگاه های موبایل راه یابد. منتهی اپل با پیش دستی، زودتر از سایرین آن را معرفی کرد.

 
حالا سوال های زیادی درباره این معماری به اذهان متبادر شده و از آنجایی که سایر شرکت ها نیز مشغول توسعه چیپ های ۶۴ بیتی خود بر اساس معماری ARMv8  هستند، بنابراین بد نیست غیر از توضیح اولیه ای که قبلا دادیم، در اینجا نگاهی به آن داشته و سوال های احتمالی شما را با زبان ساده تری پاسخ بگوییم.
 
در ادامه مطلب با AKStudio همراه شده و با آینده چیپ های پردازشی موبایل بیشتر آشنا شوید.


ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : Alireza K
 

معماری ۶۴ بیت چیست، چطور کار می کند و چه مزایایی دارد؟

پیش از این انتظار می رفت که معماری ۶۴ بیتی در سال ۲۰۱۴ به دستگاه های موبایل راه یابد. منتهی اپل با پیش دستی، زودتر از سایرین آن را معرفی کرد.

 
حالا سوال های زیادی درباره این معماری به اذهان متبادر شده و از آنجایی که سایر شرکت ها نیز مشغول توسعه چیپ های ۶۴ بیتی خود بر اساس معماری ARMv8  هستند، بنابراین بد نیست غیر از توضیح اولیه ای که قبلا دادیم، در اینجا نگاهی به آن داشته و سوال های احتمالی شما را با زبان ساده تری پاسخ بگوییم.
 
در ادامه مطلب با AKStudio همراه شده و با آینده چیپ های پردازشی موبایل بیشتر آشنا شوید.


ادامه مطلب ...


 

آخرین باری که لپتاپ تان را تمیز کردید کی بود؟ اگر برای پاسخ به این سوال به فکر کردن زیادی نیاز دارید یا اصلاً از روز اول کاری به این کارها نداشته اید و از لپتاپ بیچاره یک سره کار می کشید حتماً این مطلب را تا آخر بخوانید.

 
حتی اگر لپتاپ خود را مثل یک دسکتاپ روی میز گذاشته اید و جا به جا نمی کنید باز هم گرد و غبار در منافذ دستگاه شما نفوذ می کند و می تواند قسمت ورودی هوای فن را مسدود نماید. این طوری فن مجبور شود با سرعت بیشتری کار کند که در نتیجه هم سر و صدای لپتاپ افزایش می یابد و هم زودتر گرم می شود.
 
گجت برای یک گیک مثل یک اسلحه برای سرباز است و همیشه باید تمیز و آماده به کار باشد. برای اینکه یاد بگیرید چگونه دستی به سر و گوش لپتاپ تان بکشید باقی این آموزش را در ادامه مطلب پی بگیرید.


ادامه مطلب ...


با فوت یک کارمند گوگل، تعهد شرکت به خانواده او تا یک دهه ادامه می یابد
 

شکی نیست که مزایای کار برای گوگل، در بین شرکت های مختلف دنیا چشمگیر و گسترده است. از کوتاه کردن موی مجانی گرفته تا غذاهای مخصوص، پزشک در محل کار، مهد کودک برای بچه ها، و غیره. اما اگر پای صحبت مدیر ارشد کارمندان، لاسلو باک بنشینید، خواهید فهمید که مزایا حتی بعد از درگذشت کارمندان هم ادامه دارد.

 
در حال حاضر کهن سال ترین کارمند گوگل ۸۳ سال سن دارد ولی در اینجا می خواهیم موردی را برای شما بازگو کنیم که هرگز تا پیش از این به طور رسمی از طرف گوگل اعلام نشده بود. آقای باک که در سال ۲۰۰۶ بعد از جدا شدن از شرکت جنرال الکتریک امریکا به گوگل پیوسته، طرحی را در رابطه با مزایای پس از فوت یک کارمند گوگل پیاده کرده.
 
اگر یکی از کارمندان امریکایی گوگل در حین کار برای این غول تکنولوژی (که فقط ۱۴ سال از تاسیس آن می گذرد،) به هر نحوی جان خود را از دست دهد، شریک زندگی او برای یک دهه، هر سال چکی معادل ۵۰٪ حقوق سالانه آن فرد را دریافت خواهد کرد. و حتی غافلگیرکننده تر اینکه لازم نیست کارمندان گوگل برای این مزیت، هیچ ویژگی یا امتیاز خاصی داشته باشند. کوچک و بزرگ، یکی هستند.
آقای باک می گوید: «یکی از واقعیت های تلخ ولی غیرقابل گریز زندگی این است که در مقطعی از آن با فوت شریک زندگی مان روبر می شویم، که دوره ای سخت و وحشتناک است، و هر بار که در شرکت چنین اتفاقی می افتد، دنبال راه های مراقبت از بازماندگان همکار خود می گردیم.»

کمک مورد-به-مورد به بازماندگان در سال ۲۰۱۱ آغاز شد. علاوه بر بسته پرداخت سالانه برای یک دهه -که به آن اشاره شد، همسر آن کارمند بلافاصله پس از فوت شریک زندگی اش تمام سهام متعلق به او را دریافت می کند و فرزندان نیز این وسط فراموش نشده اند؛ آنها هم ماهانه ۱۰۰۰ دلار تا سن ۱۹ سالگی در حساب خود خواهند داشت (اگر دانشجوی تمام وقت باشند تا ۲۳ سالگی پرداخت ادامه می یابد).

برخلاف تمام مزایایی که گوگل در محیط کار برای افزایش شادمانی، خلاقیت و کیفیت کار کارمندانش ارائه می کند (که در دنیا زبان زد خاص و عام هستند)، این مزیت آخر یعنی مراقبت از بازماندگان فرد متوفی، هیچ سود آشکاری برای گوگل ندارد زیرا بر کیفیت کار روزانه افراد اثربخش نیست «ولی برای شرکت مهم است که در این دوره سخت و غیرقابل گریز زندگی، به خانواده های خود کمک کند.»
 
آقای باک درباره علت این کار می گوید: «تحقیقاتی هست که نشان می دهد برنامه های کمک به کارمندان مانند آنچه ما داریم، باعث بهبود عملکرد و تمایل آنها به باقی ماندن در شرکت می شود. ولی دلیل انجام چنین برنامه ای این نیست که برای کسب و کار مان مهم است، بلکه به سادگی، فقط دنبال انجام کار صحیح هستیم.» این نیز بخشی از فرهنگ گوگل است.
 

معلوم است که کار کردن برای شرکتی که به شما اهمیت می دهد، بهتر از شرکتی است که اهمیت نمی دهد.

منبع:نارنجی



دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 19:41 ::  نويسنده : Alireza K
 

 

در حالی که هنوز نزدیک به یک هفته تا عرضه عمومی اولین نسخه سیستم عامل iOS 7 زمان باقی مانده ، به نظر می رسد اپل پیش از این آزمایش آپدیت های بعدی آن را شروع کرده و کم کم برای ارائه دوباره آن آماده می شود. بنا بر گزارش برخی تحلیلگران، کارمندان اپل در برخی دفاتر این شرکت در حال آزمون iOS 7.0.1 و iOS 7.0.2 و iOS 7.1 هستند.

 
اگر چه نمی توان هنوز صحت و سقم این اخبار را تایید کرد، اما به نظر می رسد نسخه های جدید سیستم عامل در دفاترمرکزی اپل در کوپرتینو و کالیفرنیا مشغول تست هستند. و البته کارمندان برخی دفاتر وابسته هم به این نسخه ها دسترسی دارند. 
 
بنا بر تاریخچه عرضه سیستم عامل های اپل می توان گفت که دو نسخه iOS 7.0.1 و iOS 7.0.2 تنها به رفع ایرادات و باگ های iOS 7 تعلق خواهند داشت و تا عرضه نسخه iOS 7.1 نباید انتظار اضافه شدن کارکردهای جدید یا پشتیبانی از سخت افزار تازه را داشت. اپل معمولا این آپدیت های رفع باگ را چند هفته پس از ارائه نسخه اصلی، راهی بازار می کند. لذا چندان جای شگفتی نیست که کارمندانش از هم اکنون مشغول تست و امتحان آنها باشند. 
 
و از آنجا که اپل مدتی است مشغول آماده سازی آیپد جدیدی برای عرضه تا پایان پاییز امسال است، شاید iOS 7.1 هم برای ارائه به همراه این سخت افزار جدید آماده می شود. پیش از این شنیده بودیم که آیپدهای جدید از آپدیت های iOS 7 برخودار خواهند بود. و همین ممکن است دلیل مشاهده علائم تست نسخه های جدید این سیستم عامل روی آیپدها باشد.
منبع:نارنجی


دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, :: 19:36 ::  نويسنده : Alireza K
اژدهایی با نفس آتشین، بزرگترین ربات راه رونده دنیا
 f

یک تولید کننده ابزارهای الکترونیک آلمانی اقدام به خلق اژدهای رباتیک غول پیکر آتشینی کرده و موفق شده با آن عنوان بزرگترین ربات متحرک دنیا را در رکوردهای گینس از آن خود کند.

 
در حقیقت این مخلوق شگفت انگیز کارخانجات ابزارهای الکترونیک Zollner Electronik AG آلمان یک ماشین متحرک نیست. بلکه می تواند نقش هایی هنرمندانه تر را بر عهده بگیرد. آنها این اژدها را Tradinno نام نهاده اند که ترکیبی از دو واژه tradition یا «عرف و سنت» و innovation یا «ابداع و اختراع» است.
 
تولید Tradinno از سال ۲۰۰۷ آغاز شده و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. اما این اژدهای غول پیکر به تازگی توانست رکورد خود را ثبت کرده و برخی از صفحات کتاب رکوردهای گینس ۲۰۱۴ را به خود اختصاص دهد. زیرا با ارتفاع ۴.۵ متری و عرض ۳.۸ متری اش، فعلا بزرگترین رباتی است که قادر به راه رفتن است. طول بالهای این اژدها ۱۲ متر است و از نوک بینی تا انتهای دم آن بیش از ۱۵.۵ متر اندازه گیری شده. وزن Tradinno هم ۱۱ تن برآورد می شود.
 
این ربات غظیم الجثه نیروی حرکتی خود را از یک موتور توربو دیزلی ۲ لیتری و ۹ واحد کنترلی ماژولار کسب می کند. منبع نفس آتشین این اژدها هم یک کپسول گاز مایع ۱۱ کیلوگرمی است. درون این ربات می توانید ۵۰ فرمان هیدرولیک، ۲۷۲ شیر و دریچه هیدرولیک، ۴۳ کمک فرمان هیدرولیک، ۱۰ فرمان بادی، ۱۲ فرمان الکتریکی و بیش از ۱۳۰۰ متر کابل برق را بیابید. همچنین یک تانک ۸۰ لیتری خون نمایشی به Tradinno اجازه می دهد برنامه مخوف و ترسناکی را به نمایش بگذارد. 
 
البته چهار پای عظیم این ربات غول آسا هم برای تیم طراحی موضوعی مشکل ساز به شمار می رفتند. آنها برای حل این مورد، به هر پا ۷ درجه آزادی عمل حرکتی دادند و این موضوع به ربات اجازه می دهد در گوشه ها و جاهای تنگ، همانند خرچنگ از بغل حرکت کند. و برای کنترل حرکت ربات هم از انتقال دو سویه بیسیم اطلاعات برای هر چهار واحد حرکتی بهره می برند. البته طرح مفهومی کنترل این ربات غول آسا و همچنین الگوریتم های راه رفتن آن در حال ثبت به صورت پتنت هستند.
 
منبع: نارنجی


شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, :: 21:33 ::  نويسنده : Alireza K



شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, :: 21:10 ::  نويسنده : Alireza K



منوی استارت را به ویندوز 8 خود اضافه کنید.

 







شنبه 23 شهريور 1392برچسب:KMPlayer,player,Video player,برنامه,پخش ویدیو,پلیر, :: 20:54 ::  نويسنده : Alireza K



شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, :: 20:49 ::  نويسنده : Alireza K



شنبه 23 شهريور 1392برچسب:WinRAR,Zip,برنامه فشرده سازی,برنامه,64 bit,32 bit,, :: 19:33 ::  نويسنده : Alireza K

نسخه 64 بیتی

نسخه 32 بیتی



پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»
بنچمارک آیپد ایر، ۹۰٪ سریعتر از آیپد ۴ با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز برای چیپ A7 سامسونگ الکترونیکس چقدر بزرگ است؟ بهتر است خودمان کامپیوترمان را سر هم کنیم یا آن را آماده بخریم؟ عکسی تاریخی از اولین انبار محصول اپل: اتاق خواب استیو جابز عرضه تلفن های هوشمند دیزایر 709d، دیزایر 7060 و دیزایر 7088 اچ تی سی در بازار چین بهترین تبلت های بازار برای سلایق و استفاده های مختلف (به انتخاب سایت laptopmag) داستان سکتور معیوب: چرا هارد درایوها دچار Bad Sector می شوند و چه باید کرد؟ ObjectDock > AK Angry Birds Seasons > AK Metal Slug 5 > AK Metal Slug 4 > AK Metal Slug 3 > AK Metal Slug 2 - Super Vehicle > AK Street Fighter 3 > AK New Super Mario Forever 2012 > AK Warcraft III: The Frozen Throne > AK
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان AH Team و آدرس www.akstudio.LXB.ir  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان