پاییز فصل تغییر در بازارهای الکترونیک است. و سازندگان تبلت هم نمی خواهند در کسب لذت از این تغییر عقب بمانند. لذا تمامی بازیگران بزرگ هچون اپل، آمازون، مایکروسافت و... خط تولیدشان را با محصولات تازه ای به روز کرده اند. و در بسیاری موارد این آپدیتها شامل بهبودهای چشمگیر و بزرگی هم بوده است. 
 
برای مثال آیپد مینی سرانجام صاحب نمایشگر رتینا شده است. سرفیس پرو ۲ عمر باتری به اندازه یک روز کامل پیدا کرده. و قیمت ها هم به سرعت پایین می آیند. چه کسی فکرش را می کرد روزی بتواند یک تبلت چهار هسته ای ویندوز 8 ایسوس را تنها با ۳۴۹ دلار بخرد؟ 
 
لذا به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای تصمیم گیری در خصوص خرید چنین ابزاری است. اگر شما هم به دنبال چنین تصمیم یا اطلاعاتی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 
 


ادامه مطلب ...


بالاخره سامسونگ اولین قدم را در جهت تحقق اینترنت اشیا برداشت، و SDK تلویزیون هوشمند جدید خود را در کنفرانسی که در سانفرانسیسکو برگزار کرد، در اختیار توسعه دهندگان قرار داد.

 

تلویزیون های هوشمند جدید سامسونگ قادر خواهند بود، آخرین وضعیت یخچال، ماشین لباسشویی و کولر را مستقیما در نمایشگر خود نشان دهند. به طور مثال به ما بگویند که ماشین لباسشویی در فرایند شستن لباس ها در چه مرحله ای است، یا این که آیا کسی در یخچال را باز کرده یا خیر. حتی به آسانی می توان جهت باد کولر را، در هنگام تماشای فیلم، از طریق تلویزیون تغییر داد. احتمالا در گام های بعدی این تلویزیون ها قادر خواهند بود با چراغ های خانه و یا محصولات خانگی سایر تولید کنندگان هم ارتباط برقرار کنند.

 

طرفداران اینترنت اشیا مدت ها منتظر عملی شدن چنین ارتباطاتی میان وسایل پرکاربرد خانه بودند، ولی به ندرت پیش می آمد که یک شرکت بزرگ و یا یک تولید کننده عمده به وضوح در این مسیر گام بردارد. از طرف دیگر، اسمارت تی وی ها یا همان تلویزیون هایی که با پسوند هوشمند به بازار عرضه می شدند، همه چیزی در آن ها یافت می شد، جز هوش. اما این بار گویا سامسونگ به طور جدی وارد این عرصه شده، و در نظر دارد بار دیگر نوآوری و پیشتاز بودن خود را به رخ رقبا بکشد و کم کم یک سبک زندگی جدید را نیز به تصویر در آورد.

 

سامسونگ در بازار تلویزیون ها دست بالا را دارد، به طوری که گفته می شود این شرکت سال گذشته 53 میلیون تلویزیون فروخته. در حالی که تماشای آنلاین ویدیو از طریق تلویزیون ها هنوز جا نیافتاده، با این حال نزدیک به 20% صاحبان تلویزیون های هوشمند سامسونگ در ایالات متحده آمریکا از این قابلیت تلویزیون ها استفاده می کنند. بنابراین همه چیز برای سامسونگ آماده است تا در این بازار جدید وسایل خانگی متصل به هم، از رقبا پیشی بگیرد.

منبع: نارنجی



پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»
 

چهار شرکت بزرگ تکنولوژی گرد هم آمدند و با امضای یادداشت تفاهمی، کنسرسیومی را جهت توسعه یک استاندارد باز برای نرم افزارهای کنترل لوازم خانگی هوشمند تشکیل دادند. استفاده از این استاندارد برای تمام کارخانجات تولید کننده لوازم خانگی آزاد خواهد بود و از استانداردهای مختلف دیگر هم (مانند وای فای و ZigBee) پشتیبانی می نماید. همچنین این استاندارد شامل پشتیبانی از اپلیکیشن هایی است که به ابزارها اجازه می دهند به صورت یکپارچه در سیستم اتوماسیون خانگی و کنترل هوشمند خانه مورد استفاده قرار گیرند. 

 
ایده اصلی این کنسرسیوم، یکی کردن استانداردهای ارتباطی متفاوت در یک واحد متمرکز خانگی است که به اینترنت متصل شود و به کاربر اجازه کنترل همزمان چندین دستگاه و ابزار مختلف را از طریق یک رابط کاربری بدهد. که البته این کار به صورت حضوری یا از راه دور امکان پذیر خواهد بود. این واحد مرکزی توسط هر کارخانه ای قابل ساخت است و تنها لازم است که از استانداردهای نرم افزاری کنسرسیوم پیروی کند.
 
در CES 2013 شرکت های مختلف تولید لوازم خانگی از جمله ال جی، انواع مختلفی از ابزارهای درون یک «خانه هوشمند» را به نمایش گذارند. در این مجموعه وسایل مختلفی از تلویزیون ها تا جاروبرقی های رباتی و ماشین های لباسشویی به چشم می خوردند. بوش هم یکی از نام های بزرگ دنیا در زمینه تولید ماشین های لباسشویی، خشک کن ها و ماشین های ظرفشویی است. سیسکو هم که یکی از غول های تجهیزات شبکه و اینترنت است که نیازی به معرفی ندارد. شاید نامی که در این میان کمتر شناخته شده باشد، ABB است. این نام متعلق به یک شرکت چندملیتی سوئیسی است که تاریخچه طولانی در صنعت  و تجارت مدیریت شبکه و اتوماسیون دارد.
 

ایده کنسرسیوم برای خانه هوشمند متصل
 
با گرد هم آمدن این ۴ شرکت، تجربه و تخصص کافی در زمینه لوازم خانگی و مدیریت از راه دور شبکه در کنار یکدیگر جمع خواهد شد. توسعه یک پلتفرم عمومی بدان معنی است که کاربران قادر خواهند بود لوازم خانگی هوشمند و متصل به اینترنت خود را که از برندهای گوناگون هستند، به راحتی مدیریت کرده، مصرف انرژی آنها را کنترل کنند، یا اینکه درخواست های ساده ای را برای شان ارسال نمایند.
 

 
پیش از این ال جی سیستم عامل ناکام تبلت و موبایل WebOS را از اچ پی خریداری کرده است . و به نظر می رسد نقشه هایی برای استفاده از آن در مجموعه گسترده ای از لوازم الکترونیک مصرفی داشته باشد. با بر گفته مدیرعامل ال جی الکترونیکز، این شرکت تا اوایل ۲۰۱۴ تلویزیون های هوشمند مجهز به این سیستم عامل را عرضه خواهد کرد. شاید قرار است WebOS تبدیل به پایه و اساس استاندارد خانه هوشمند و متصل شده و جانی دوباره بگیرد. شما چه فکر می کنید؟
منبع: نارنجی


 
اولین بنچمارک آیپد ایر از راه رسیده و در تست Geekbench شاهد آن هستیم که ادعای اپل در زمینه رشد ۱۰۰ درصدی قدرت پردازشی به واقعیت نزدیک است. 
 
اپل با به کار گیری چیپ A7 در آیپد ایر که نسبت به نسخه به کار رفته در آیفون 5s فرکانس آن از ۱.۳ به ۱.۴ گیگاهرتز افزایش یافته، اولین بار تبلت پرچمدارش را به پردازنده ۶۴ بیتی مجهز کرده و حالا در تست گیکبنچ بهبود ۸۷ درصدی را در عملکرد آن نسبت به چیپ A6X مشاهده می کنیم.

قاعدتا با داشتن باتری و بدنه بزرگتر نسبت به آیفون 5s، فرکانس بالاتر نباید مشکلی در زمینه عمر باتری دستگاه و گرمای تولیدی چیپ به وجود آورد. احتمالا تعادل گرمایی با وجود افزایش فرکانس ۱۰۰ مگاهرتزی مناسب خواهد بود.
 
نکته ای جدید در مورد چیپ آیپد ایر این است که دیگر از پسوند X بهره نمی برد. اپل در نسل قبلی چیپ A6X را با گرافیک ۴ هسته ای و فرکانس بالاتر نسبت به A6 به کار رفته در آیفون ۵ مجهز کرده بود. ولی این بار تنها فرکانس بالاتر را به کار گرفته و کافی دانسته.
 
انتظار می رود این افزایش فرکانس فقط محدود به آیپد ایر باشد و آیپد مینی رتینا از چیپی دقیقا مانند آیفون 5s با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز بهره ببرد.
 
Source: narenji


پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»
بنچمارک آیپد ایر، ۹۰٪ سریعتر از آیپد ۴ با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز برای چیپ A7 سامسونگ الکترونیکس چقدر بزرگ است؟ بهتر است خودمان کامپیوترمان را سر هم کنیم یا آن را آماده بخریم؟ عکسی تاریخی از اولین انبار محصول اپل: اتاق خواب استیو جابز عرضه تلفن های هوشمند دیزایر 709d، دیزایر 7060 و دیزایر 7088 اچ تی سی در بازار چین بهترین تبلت های بازار برای سلایق و استفاده های مختلف (به انتخاب سایت laptopmag) داستان سکتور معیوب: چرا هارد درایوها دچار Bad Sector می شوند و چه باید کرد؟ ObjectDock > AK Angry Birds Seasons > AK Metal Slug 5 > AK Metal Slug 4 > AK Metal Slug 3 > AK Metal Slug 2 - Super Vehicle > AK Street Fighter 3 > AK New Super Mario Forever 2012 > AK Warcraft III: The Frozen Throne > AK
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان AH Team و آدرس www.akstudio.LXB.ir  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان