وقتی که از بالا به آن نگاه می‌کنید شبیه به هر استخر معمولی دیگری است که با آبی زلال مواج و درخشان پر شده است. اما شما سخت در اشتباهید. در واقع بازدیدکنندگان این استخر در برابر تصویری سورئال قرار گرفته‌اند؛ چرا که دیگرانی را می‌بینند که لباس پوشیده، در حال قدم زدن هستند یا ایستاده و به اطراف می‌نگرند! از این هم عجیب‌تر اینکه در زیر آب نفس می‌کشند! اما زمانی که بازدیدکنندگان به بخش زیرین گالری راهنمایی می‌شوند همه این ابهامات خیلی زود برطرف می‌شود، چرا که با استخری خالی از آب مواجه می‌گردند! بله به دنیای هنر مدرن خوش آمدید.



ادامه مطلب ...


 
 
پاییز فصل تغییر در بازارهای الکترونیک است. و سازندگان تبلت هم نمی خواهند در کسب لذت از این تغییر عقب بمانند. لذا تمامی بازیگران بزرگ هچون اپل، آمازون، مایکروسافت و... خط تولیدشان را با محصولات تازه ای به روز کرده اند. و در بسیاری موارد این آپدیتها شامل بهبودهای چشمگیر و بزرگی هم بوده است. 
 
برای مثال آیپد مینی سرانجام صاحب نمایشگر رتینا شده است. سرفیس پرو ۲ عمر باتری به اندازه یک روز کامل پیدا کرده. و قیمت ها هم به سرعت پایین می آیند. چه کسی فکرش را می کرد روزی بتواند یک تبلت چهار هسته ای ویندوز 8 ایسوس را تنها با ۳۴۹ دلار بخرد؟ 
 
لذا به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای تصمیم گیری در خصوص خرید چنین ابزاری است. اگر شما هم به دنبال چنین تصمیم یا اطلاعاتی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 
 


ادامه مطلب ...


بالاخره سامسونگ اولین قدم را در جهت تحقق اینترنت اشیا برداشت، و SDK تلویزیون هوشمند جدید خود را در کنفرانسی که در سانفرانسیسکو برگزار کرد، در اختیار توسعه دهندگان قرار داد.

 

تلویزیون های هوشمند جدید سامسونگ قادر خواهند بود، آخرین وضعیت یخچال، ماشین لباسشویی و کولر را مستقیما در نمایشگر خود نشان دهند. به طور مثال به ما بگویند که ماشین لباسشویی در فرایند شستن لباس ها در چه مرحله ای است، یا این که آیا کسی در یخچال را باز کرده یا خیر. حتی به آسانی می توان جهت باد کولر را، در هنگام تماشای فیلم، از طریق تلویزیون تغییر داد. احتمالا در گام های بعدی این تلویزیون ها قادر خواهند بود با چراغ های خانه و یا محصولات خانگی سایر تولید کنندگان هم ارتباط برقرار کنند.

 

طرفداران اینترنت اشیا مدت ها منتظر عملی شدن چنین ارتباطاتی میان وسایل پرکاربرد خانه بودند، ولی به ندرت پیش می آمد که یک شرکت بزرگ و یا یک تولید کننده عمده به وضوح در این مسیر گام بردارد. از طرف دیگر، اسمارت تی وی ها یا همان تلویزیون هایی که با پسوند هوشمند به بازار عرضه می شدند، همه چیزی در آن ها یافت می شد، جز هوش. اما این بار گویا سامسونگ به طور جدی وارد این عرصه شده، و در نظر دارد بار دیگر نوآوری و پیشتاز بودن خود را به رخ رقبا بکشد و کم کم یک سبک زندگی جدید را نیز به تصویر در آورد.

 

سامسونگ در بازار تلویزیون ها دست بالا را دارد، به طوری که گفته می شود این شرکت سال گذشته 53 میلیون تلویزیون فروخته. در حالی که تماشای آنلاین ویدیو از طریق تلویزیون ها هنوز جا نیافتاده، با این حال نزدیک به 20% صاحبان تلویزیون های هوشمند سامسونگ در ایالات متحده آمریکا از این قابلیت تلویزیون ها استفاده می کنند. بنابراین همه چیز برای سامسونگ آماده است تا در این بازار جدید وسایل خانگی متصل به هم، از رقبا پیشی بگیرد.

منبع: نارنجی



پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»
 

چهار شرکت بزرگ تکنولوژی گرد هم آمدند و با امضای یادداشت تفاهمی، کنسرسیومی را جهت توسعه یک استاندارد باز برای نرم افزارهای کنترل لوازم خانگی هوشمند تشکیل دادند. استفاده از این استاندارد برای تمام کارخانجات تولید کننده لوازم خانگی آزاد خواهد بود و از استانداردهای مختلف دیگر هم (مانند وای فای و ZigBee) پشتیبانی می نماید. همچنین این استاندارد شامل پشتیبانی از اپلیکیشن هایی است که به ابزارها اجازه می دهند به صورت یکپارچه در سیستم اتوماسیون خانگی و کنترل هوشمند خانه مورد استفاده قرار گیرند. 

 
ایده اصلی این کنسرسیوم، یکی کردن استانداردهای ارتباطی متفاوت در یک واحد متمرکز خانگی است که به اینترنت متصل شود و به کاربر اجازه کنترل همزمان چندین دستگاه و ابزار مختلف را از طریق یک رابط کاربری بدهد. که البته این کار به صورت حضوری یا از راه دور امکان پذیر خواهد بود. این واحد مرکزی توسط هر کارخانه ای قابل ساخت است و تنها لازم است که از استانداردهای نرم افزاری کنسرسیوم پیروی کند.
 
در CES 2013 شرکت های مختلف تولید لوازم خانگی از جمله ال جی، انواع مختلفی از ابزارهای درون یک «خانه هوشمند» را به نمایش گذارند. در این مجموعه وسایل مختلفی از تلویزیون ها تا جاروبرقی های رباتی و ماشین های لباسشویی به چشم می خوردند. بوش هم یکی از نام های بزرگ دنیا در زمینه تولید ماشین های لباسشویی، خشک کن ها و ماشین های ظرفشویی است. سیسکو هم که یکی از غول های تجهیزات شبکه و اینترنت است که نیازی به معرفی ندارد. شاید نامی که در این میان کمتر شناخته شده باشد، ABB است. این نام متعلق به یک شرکت چندملیتی سوئیسی است که تاریخچه طولانی در صنعت  و تجارت مدیریت شبکه و اتوماسیون دارد.
 

ایده کنسرسیوم برای خانه هوشمند متصل
 
با گرد هم آمدن این ۴ شرکت، تجربه و تخصص کافی در زمینه لوازم خانگی و مدیریت از راه دور شبکه در کنار یکدیگر جمع خواهد شد. توسعه یک پلتفرم عمومی بدان معنی است که کاربران قادر خواهند بود لوازم خانگی هوشمند و متصل به اینترنت خود را که از برندهای گوناگون هستند، به راحتی مدیریت کرده، مصرف انرژی آنها را کنترل کنند، یا اینکه درخواست های ساده ای را برای شان ارسال نمایند.
 

 
پیش از این ال جی سیستم عامل ناکام تبلت و موبایل WebOS را از اچ پی خریداری کرده است . و به نظر می رسد نقشه هایی برای استفاده از آن در مجموعه گسترده ای از لوازم الکترونیک مصرفی داشته باشد. با بر گفته مدیرعامل ال جی الکترونیکز، این شرکت تا اوایل ۲۰۱۴ تلویزیون های هوشمند مجهز به این سیستم عامل را عرضه خواهد کرد. شاید قرار است WebOS تبدیل به پایه و اساس استاندارد خانه هوشمند و متصل شده و جانی دوباره بگیرد. شما چه فکر می کنید؟
منبع: نارنجی


 
اولین بنچمارک آیپد ایر از راه رسیده و در تست Geekbench شاهد آن هستیم که ادعای اپل در زمینه رشد ۱۰۰ درصدی قدرت پردازشی به واقعیت نزدیک است. 
 
اپل با به کار گیری چیپ A7 در آیپد ایر که نسبت به نسخه به کار رفته در آیفون 5s فرکانس آن از ۱.۳ به ۱.۴ گیگاهرتز افزایش یافته، اولین بار تبلت پرچمدارش را به پردازنده ۶۴ بیتی مجهز کرده و حالا در تست گیکبنچ بهبود ۸۷ درصدی را در عملکرد آن نسبت به چیپ A6X مشاهده می کنیم.

قاعدتا با داشتن باتری و بدنه بزرگتر نسبت به آیفون 5s، فرکانس بالاتر نباید مشکلی در زمینه عمر باتری دستگاه و گرمای تولیدی چیپ به وجود آورد. احتمالا تعادل گرمایی با وجود افزایش فرکانس ۱۰۰ مگاهرتزی مناسب خواهد بود.
 
نکته ای جدید در مورد چیپ آیپد ایر این است که دیگر از پسوند X بهره نمی برد. اپل در نسل قبلی چیپ A6X را با گرافیک ۴ هسته ای و فرکانس بالاتر نسبت به A6 به کار رفته در آیفون ۵ مجهز کرده بود. ولی این بار تنها فرکانس بالاتر را به کار گرفته و کافی دانسته.
 
انتظار می رود این افزایش فرکانس فقط محدود به آیپد ایر باشد و آیپد مینی رتینا از چیپی دقیقا مانند آیفون 5s با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز بهره ببرد.
 
Source: narenji


امروز عصر خواندیم که کمیسیون اتحادیه اروپا در صدد است جریمه ای ۱۸ میلیارد دلاری برای سامسونگ الکترونیکس ببُرد و این شرکت در صدد حل و فصل پرونده بر آمده. رقم ذکر شده فوق العاده زیاد است، تقریبا برابر با سود ۶ ماه سامسونگ الکترونیکس که فقط یکی از زیر مجموعه های کمپانی بزرگ سامسونگ گروپ است.

 
اما این فقط جریمه ها و فبلت های سامسونگ نیستند که بزرگ به نظر می رسند. سامسونگ اخیرا اعلام کرد که در یک زمین ۸.۵ هکتاری در مانتین ویوی کالیفرنیا (همان دره سیلیکون خودمان)، یک مرکز تحقیق و توسعه جدید با مساحت ۳۶ هزار متر مربع خواهد ساخت که متشکل از دو ساختمان ۶ طبقه است.
 
ساختمان جدید به بزرگی مقر این شرکت در سن خوزه کالیفرنیا نیست، جایی که ۱۰۲ هزار متر مربع وسعت دارد. اگر فکر می کنید اینها ساختمان های بزرگی هستند، درست فکر می کنید ولی صبر کنید تا به اعداد بعدی برسیم. فکر می کنید این شرکت چند کارمند دارد؟
 
امروزه سامسونگ الکترونیکس در ۷۹ کشور دنیا ۲۷۰ هزار کارمند دارد و سالانه ۱۸۷.۸ میلیارد دلار درآمد کسب می کند. بله، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در سرتاسر دنیا روی تلفن ها و تبلت های گلکسی و سایر لوازم الکترونیکی ساخت این برند مشهور کار می کنند. این در حالی است که اپل فقط ۸۰ هزار کارمند دارد.
 
این شرکت کارهایی غیر از طراحی موبایل و محصولات مصرفی دیگر هم انجام می دهد و آن تولید قطعات الکترونیکی نظیر چیپ های پردازشی و رم و پنل های نمایشی است. فراموش نکنید که این شرکت سفارش های کمپانی هایی نظیر همین اپل را هم پذیرفته و برای آنها قطعه تولید می کند.
 
کمی به هزینه های بازاریابی سامسونگ الکترونیکس که سالانه بین ۴ تا ۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود، فکر کنید تا متوجه شوید که این شرکت چقدر بزرگ و پردرآمد است و جالب این که ۳۴ هزار نفر از کارمندان این شرکت در یک سال اخیر استخدام شده اند.
 
منبع: نارنجی


زمانی بود که تب کامپیوترهای خانگی حسابی داغ شده بود و کسانی که از آن سر در می آوردند و خود را گیک این کار می دانست، حداقل یک بار خودشان کامپیوتری را سر هم کرده اند. اگر چه این راه ارزان تر تمام می شد، اما در این میان اغلب افراد ترجیح می دادند کامپیوترشان را از شرکتها خریداری کنند و فکر می کردند آنها بهتر می دانند چگونه قطعات را سر هم کرده و به اصطلاح  آن را اسمبل کنند.  و البته در کشور ما تقریبا خرید کامپیوتر سر هم شده توسط کارخانه های بزرگ غیر ممکن است.

 
اما سوال اینجا است که آیا هنوز هم این رویه به صرفه است و منطقی به نظر می رسد؟ و اصلا عقلانی است که هنوز سراغ کامپیوترهای رومیزی و سر هم کردن آنها برویم؟
 
اگرچه سر هم کردن کامپیوترتان توسط خودتان هنوز هم انعطاف بیشتری در انتخاب امکانات و کنترل هزینه ها به وجود می آورد. اما با توجه به فروکش کردن تب بازار کامپیوترهای رومیزی، اکنون دیگر انجام این کار توسط شرکت ها هم مستلزم پرداخت هزینه اضافه چندانی نخواهد بود.
 
اما بگذارید نگاهی نکته سنج تر به این موضوع داشته باشیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


ادامه مطلب ...


 
 
حتما در نارنجی خوانده اید که اپل طرح های نهایی مقر جدید خود موسوم به بشقاب پرنده را به شورای شهر کوپرتینو ارائه کرده و آنها نیز در یک رای گیری بدون نام، مجوز ساخت این مجموعه عظیم را صادر کرده اند.
 
اما تاریخ دره سیلیکون همیشه اینگونه نبوده که شرکت های بزرگ در ساختمان های عظیم و رعب آور مشغول ساخت محصولات لوکس و نوآورانه باشند. در اصل سال ها قبل، نوآوران از داخل اتاق خواب خانه ها و زیر سقف گاراژها شروع به شکل دادن آینده کردند.
 
حالا در حاشیه یک حراجی برای فروش یکی از اولین صفحه مدارهای ساخت این شرکت کهنه کار که Apple I نام دارد، عکسی تاریخی منتشر شده.
 
عکسی که در بالا می بینید مربوط به سال ۱۹۷۶ است و توسط خود استیو جابز انداخته شده. آن جعبه هایی که در سمت راست قرار دارند را می بینید؟ اولین صفحه مدار ساخته شده توسط جابز و وازنیاک داخل آنها قرار می گرفت تا به فروش برسد و یک دایره در کنار هر جعبه، نشان کنترل کیفیت محصول بود!
 
در سمت چپ عکس هم یک تلویزیون قابل مشاهده است و اگر کمی به جلو خم شوید و از نزدیک تر نگاه کنید، چندین سطر کد روی آن به نمایش در آمده. این همان تلویزیونی است که استیو وازنیاک برای تست کردن صفحه مدارها از آن استفاده می کرد.

این هم استیو وازنیاک در حال امضای صفحه مداری که قرار است به حراج گذاشته شود و قیمت فروش آن در حراج قبلی، ۴۴۱ هزار یورو بوده.

 
منبع: نارنجی


 
 
اچ تی سی امروز سه مدل جدید تلفن هوشمند متعلق به خانواده Desire را روانه بازار چین کرد. تمامی این دستگاه ها  دو سیم کارته هستند و از نمایشگر qHD بهره می برند.
 
این اسمارت فون ها که با نامهای Desire 709d و Desire 7060 و Desire 7088 عرضه شده اند، قرار است با سخت افزار یکسان و تنها تفاوت در طراحی، جای پای سری دیزایر را در بازار چین محکم تر کنند.
 
نمایشگر این سه اسمارت فون ۵ اینچی بوده و رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل (qHD)‌ را عرضه می کند. پردازنده آنها یک اسنپدراگون ۲۰۰ چهار هسته ای با قدرت ۱.۲ گیگاهرتز است که پردازنده گرافیکی Adreno 203 آن را همراهی می کند. 
 
این ابزارها مجهز به یک گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه تا ۶۴ گیگابایت هستند. علاوه بر این دوربین عقب آنها ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۲.۱ مگاپیکسلی است. تامین نیرو این اسمارت فون ها هم بر عهده یک باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعتی گذارده شده است.
 
این ابزارها با اندروید ۴.۱.۲ جیلی بیلی و رابط کاربری سنس ۵ اچ تی سی عرضه می شوند. یعنی اینکه کاربران قادر به استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی همچون BlinkFeed و Highlight Reel اچ تی سی هستند. در کنار اینها اسپیکرهای استریو BoomSound آنها را هم نباید از یاد برد.
 
البته هنوز درباره عرضه این سه اسمارت فون در بیرون از چین چیز زیادی نمی دانیم. رویکرد عرضه اختصاصی محصول بر اساس کشور از هنگامی آغاز شد که اچ تی سی تایوانی اولین ضرر مالی را در گزارش فصلی خود اعلام نمود. حال این شرکت به دنبال آن است که با سرمایه گذاری روی مشتریان بالقوه کشورهایی چون چین و هند، بر مشکلات مالی خود فایق آید.
 
منبع: نارنجی


 
تبلت ها آنقدر محبوب و فراگیر شده اند که می توان راحت پیش بینی کرد روزی فروش آنها از لپتاپ و دسکتاپ خواهد گذشت. در اصل سال ۲۰۱۵ می تواند بستر این اتفاق باشد. اما چرا؟
 
زیرا آنها به اندازه کافی سبک و قابل حمل هستند که بشود هر جایی بردشان و در عین حال به لطف افزایش تعداد اپلیکیشن های کاربردی و توان پردازشی، انتخاب شما برای انجام کار، تولید محتوا و البته سرگرمی و ارتباطات در شبکه های اجتماعی گسترده است.
 
در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بهترین تبلت ها بسته به نیاز کاربر از دید سایت laptopmag بپردازیم.


ادامه مطلب ...


 
اگر با کامپیوتر و لپ تاپ زیاد سر و کار داشته باشید، تا کنون حتما واژه بد سکتور به گوش تان خورده و شاید هم دچار آن شده اید. برخی بد سکتور را تنها یک ایراد جزئی در هارد می دانند که به راحتی قابل رفع است. گروهی هم آن را یک مشکل بزرگ می شمارند که مانند خوره به جان هارد دیسک تان خواهد افتاد و درمانی ندارد.
 
اما بگذارید کمی دقیق تر به این موضوع نگاهی داشته باشیم و همراه با تعریف و شناخت انواع آن، به دنبال راه حل بگردیم.


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:ObjectDock,free download,Free games,Free,دانلود بازی,رایگان, :: 10:1 ::  نويسنده : Alireza K

Click to see larger images



Click to see larger images



پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:Metal Slug 5,free download,Free games,Free,دانلود بازی,رایگان, :: 9:43 ::  نويسنده : Alireza K

Click to see larger images



پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:Metal Slug 4,free download,Free games,Free,دانلود بازی,رایگان, :: 9:42 ::  نويسنده : Alireza K

Click to see larger images



پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:Metal Slug 3,free download,Free games,Free,دانلود بازی,رایگان, :: 9:40 ::  نويسنده : Alireza K

Click to see larger images



پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:Street Fighter 3,Free download,Free game,free,دانلود بازی, :: 9:11 ::  نويسنده : Alireza K



پنج شنبه 18 مهر 1392برچسب:Minecraft,Free download,Download,free games,ماینکرافت,دانلود بازی, :: 8:20 ::  نويسنده : Alireza K



 
همان طور که دیروز برای شما نوشتیم استفاده از OLED های منعطف در تلفن های هوشمند مزایایی دارد. ولی اگر بخواهیم یک مقایسه سریع بین گلکسی نوت ۳ و گلکسی راند که امروز صبح معرفی شد داشته باشیم، می شود به کاهش ضخامت و وزن دستگاه اشاره کرد.
 
استفاده از پنل Super Flexible AMOLED مشخصا روی دو مورد ذکر شده تاثیر داشته و وزن را از ۱۶۸ به ۱۵۴ گرم و ضخامت را از ۸.۳ به ۷.۹ میلیمتر کاهش داده. اما متاسفانه اصرار سامسونگ برای خمیده و باریک ساختن دستگاه باعث کاهش ظرفیت باتری از ۳۲۰۰ به ۲۸۰۰ میلی آمپر شده و ضمنا قلم استایلوسی هم در کار نیست.
 
چیزی که هنوز مشخص نیست پوشش محافظ نمایشگر است. اینکه سامسونگ گلکسی راند را با گوریلا گلس پوشانده یا بدون اضافه کردن هیچ لایه ای، آن را با ساختار پلاستیک مقاوم در معرض لمس قرار داده هنوز مشخص نیست و باید منتظر تست های سقوط دستگاه بمانیم. حتی شاید از شیشه انعطاف پذیر Willow ساخت شرکت کورنینگ استفاده شده باشد.
 
پر واضح است که هنوز خود سامسونگ هم به نحوه استفاده بهینه از آمولد منعطف نرسیده و عرضه محدود دستگاه در کره، کاملا نشان می دهد که با یک تست میدانی روبرو هستیم که یکی از اهدافش، مثل همیشه اول بودن در ارائه تکنولوژی به بازار است. اولد منعطف لزوما نباید باعث انعطاف پذیر شدن یا خمیدگی دستگاه شود، شاید سایر شرکت ها بتوانند استفاده از آن را بهتر انجام دهند.
 
Source: narenji


 
 

تنها اندکی پس از آنکه تصویر اسمارت فون جدید سامسونگ با نمایشگر منحنی به بیرون درز کرد، این شرکت رسما از Galaxy Round پرده برداری کرد: اولین اسمارت فون دنیا با نمایشگر خمیده.

 
بدون شک بزرگترین نقطه قوت گلکسی روند نمایشگر خمیده مقعر آن است. این نمایشگر ۵.۷ اینچی از نوع Super Flexible AMOLED یا سوپر آمولد منعطف بوده و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی (فول اچ دی) را برای تان به ارمغان می آورد.
 
از دیگر مشخصات این اسمارت فون می توان به پردازنده اسنپ دراگون 800 چهار هسته ای ۲.۳ گیگاهرتزی، ۳ گیگابایت رم. حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. دوربین جلوی این اسمارت فون قدرتمند هم ۲ مگاپیکسلی است.
 
Galaxy Round  سامسونگ با ابعاد ۱۵۱.۱ در ۷۹.۶ در ۷.۹ میلیمتر و وزن ۱۵۴ گرم عرضه خواهد شد. باتری گلکسی روند هم ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعت توان دارد.
 
این تلفن هوشمند به اندروید جیلی بیلی ۴.۳ و آخرین نسخه رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ مجهز شده است. و البته سامسونگ برای بهره گیری بیشتر از صفحه منحنی، چند حقه کوچک را هم به تاچ ویز جدید افزوده است.
 
از جمله این امکانات تازه می توان به Bounce UX برای کنترل برنامه پخش موسیقی دستگاه با تپ کردن در گوشه ها، Roll Effect برای نمایش ساعت و نوتیفیکیشن ها تنها با خم کردن اسمارت فون روی میز همچون یک گهواره، یا Gravity Effect برای تعامل با نمایشگر از طریق متمایل کردن آن به جهات خاص اشاره کرد. 
 
Galaxy Round فعلا تنها در رنگ قهوه ای (Luxury Brown) با قیمت ۱۰۱۴ دلار وارد بازار کره شده و قرار است در آینده نزدیک رنگ های دیگر آن با گستره توزیعی وسیع تر عرضه شوند.
 

عکس ها این اسمارت فون جذاب سامسونگ را در ادامه مطلب از دست ندهید.



ادامه مطلب ...


 

در یکی دو سال گذشته، شرکت های جامانده از کاروان فناوری های موبایل، یکی پس از دیگری به تصاحب شرکت های بزرگتر در آمده اند. ابتدا موتورولا توسط گوگل بلعیده شد و چندی پیش هم مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را خرید. دعوا بر سر تکه و پاره کردن بلکبری نیز همچنان ادامه دارد.

 
حال به نظر می رسد اچ تی سی هم در چنین گردابی افتاده باشد و همان طور که پیش تر نوشتیم، شمارش معکوس برای پایان این شرکت نیز شروع شده.
 
در آن سو لنوو یکی از بزرگترین شرکت های کامپیوتری دنیا است که کم کم در حال تغییر تمرکز از تولید لپتاپ به تولید تبلت و تلفن هوشمند است. چیزی که در این میان لنوو کم دارد، سلیقه طراحی جهانی و تجربه تولید موبایل است و در حالی که ورود به بازارهای مهمی مثل ایالات متحده می تواند برای لنوو حیاتی باشد، خرید اچ تی سی برای تسهیل این امر خیلی منطقی به نظر می رسد.
 
لنوو که در سال ۲۰۰۵ کسب و کار کامپیوترهای شخصی آی بی ام را به تصاحب در آورد، در آن معامله سه منفعت بزرگ یافت. یکی تصاحب برند تینک پد، دیگری مسلط شدن به فناوری های تولیدی آی بی ام و سومی به دست آوردن منابع بین المللی مثل کانال های توزیع و تیم های عملیاتی.

حالا به نظر می رسد سناریوی مشابهی نیز در مورد تصاحب اچ تی سی توسط لنوو در جریان باشد. اچ تی سی همیشه در زمینه کیفیت تولید و طراحی، مورد تحسین بوده ولی بر عکس، در زمینه هایی چون ساماندهی خطوط تولید و زنجیره های تامین قطعه، بازاریابی و ارائه به روزرسانی های نرم افزاری برای دستگاه های خود، عملکرد قابل قبولی نداشته.
 
طبق شنیده ها، دو سه ماهی هست که این دو شرکت وارد مذاکره برای انجام این معامله شده اند و ممکن است در ماه های آینده توافقی حاصل شود و اچ تی سی به تملک لنوو در آید.
 
اگر تاریخچه تملک کسب و کار کامیوترهای شخصی آی بی ام را ملاک قرار دهیم، این معامله جدید می تواند باعث ادامه حیات و شکوفایی بیشتر ظرفیت هایی شود که تاکنون در محصولات اچ تی سی دیده بودیم. نظر شما چیست؟
 
Source: narenji


بخش تحقیقات دیزنی و جذابیت دوباره کاغذ در عصر الکترونیک
 

 

احتمالا رفتن سراغ کاغذ در این دور و زمانه دیگر برای خیلی ها یک دیوانگی صرف به حساب می آید. مخصوصا اینکه بخواهید آن را برای بازی و سرگرمی کودکان به کار ببرید. این روزها حتی خردسالان هم به دنبال تبلت های ویژه خود و کتاب ها و بازی های روی آن هستند.

 
اما دیزنی تبحر و استادی خاصی در تبدیل دنیای به مکانی جادویی دارد. خواه این کار از طریق تبدیل کدو تنبل به کارتریج پرینتر باشد، یا چند برگ کاغذ به یک ژنراتور.
 
تیمی از Disney Research موفق شده کاغذی را خلق کند که با یک مکانیسم ساده و ابزارهای ارزان قیمتی همچون تفلون، چسب رسانا، سیم و پلی استر نقره اندود، برق تولید می کند.
 
برگه تفلون به کار رفته در اینجا، با بار منفی شارژ شده است و همچون یک ماده دی الکتریک عمل می کند که قادر است به شکل شبه دائمی شارژ الکتریکی را در خود نگه دارد. 
 
با قرار دادن تفلون میان دو لایه پلی استر یا رسانا، شما می توانید برق کافی برای روشن کردن مجموعه ای از لامپ های LED کوچک را فراهم کنید یا اینکه انیمیشن های ساده ای را بر روی کاغذ الکترونیک به نمایش در آورید. حتی می توانید از طریق کتاب تان پیام هایی برای کامپیوتر ارسال کنید. 
 
و البته استفاده از این ژنراتور کوچک هم بسیار ساده است: تنها کاری که باید انجام دهید، ضربه زدن متوالی روی این کاغذ یا مالش آنها به یکدیگر است. و همزمان با آن یکی از وردهای جادویی کارتون های دیزنی را هم بگویید تا لامپ های متصل به کاغذ روشن شوند.
 
Source: narenji


 

گروه بزرگی از دانشمندان و محققین دنیا قصد دارند طی یک پروژه عظیم، سریع ترین کامپیوتر دنیا را توسعه دهند. نام این پروژه برگرفته از هدف نهایی این گروه است. در کنفرانسی که روز دوشنبه ۱۵ مهر در لوزان سوئیس برگزار شد، این پروژه بزرگ با نام "پروژه مغز انسان" رسما کار خود را آغاز کرد.

 

شاید به صراحت بتوان گفت که مغز انسان پیچیده ترین ماشین/کامپیوتر موجود در این کره خاکی است، بنابراین علاقه دانشمندان و مخترعین برای ساخت مجدد ماشینی با قدرت مغز انسان خیلی هم عجیب نیست. کامپیوتری که این گروه در پی توسعه آن هستند، هزار برابر سریعتر از کامپیوتر های امروزی خواهد بود. در این طرح که هزینه ای بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار برای آن براورد شده، ۱۳۵ موسسه دولتی و غیردولتی و همچنین اتحادیه اروپا همکاری خواهند داشت.

 

اولین گام این پروژه که حدودا یک دهه به طول خواهد انجامید، بر روی درک بهتر عملکرد مغز انسان متمرکز خواهد بود. پس از آن تمرکز اصلی پروژه به بررسی چگونگی یادگیری، تفکر، و دیدن و شنیدن، منتقل خواهد شد. تولید کنندگان مطرح ابرکامپیوترها نظیر آی بی ام، کِرِی، اینتل و بول تعهد کرده اند که تا سال ۲۰۲۰ زیر ساخت لازم برای شبیه سازی ها و محاسبات را آماده سازند.

 

کامپیوترهای امروزی در بهترین حالت قادرند یک کادریلیون (یک هزار میلیون میلیون) عملیات در ثانیه انجام دهند. اما این پروژه، به عنوان بلندپروازانه ترین کار گروهی در علم اعصاب، به سرعت های ماورای این ها می اندیشد. این کامپیوترهای فوق العاده سریع، به گونه های جدیدی از حافظه و روش های جدیدی برای ذخیره سازی احتیاج خواهند داشت.

 

گرچه این تحقیقات در جهت ساخت سریعترین کامپیوتر دنیا صورت می گیرد، ولی افق دید آن، خود تکنولوژی نیست، بلکه شناخت کامل مغز انسان و رسیدن به یک مدل کامل و ملموس از آن است. در نهایت از این ابر کامپیوتر های فوق سریع برای طراحی مدلی از مغز انسان استفاده خواهد شد و سپس درمان و داروهای مختلف بر روی این مغز ساختگی مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. به طور مثال، اگر چنین پروژه ای به ثمر برسد، به کمک این شبیه سازی های صورت گرفته، سالانه بیش از صدها میلیارد یورو در هزینه های مربوط به تولید و تست دارو ها در اروپا صرفه جویی می شود.

 

گرچه تازه اولین گام در این پروژه برداشته شده، اما هر گاه در ذهن دانشمندان یک تصویر ذهنی بزرگ از آن چه پیش رو است شکل می گیرد، به این آسانی ها نمی توان در مورد تحقق آن تردید کرد.

Source : narenji



 

روز به روز فناوری های بیشتری راه خود را به تلفن های هوشمند باز می کنند. فناوری هایی که در ابتدا برای هدفی کاملا متفاوت به وجود آمده بودند، ولی به تدریج در دستان عموم مردم جای گرفتند. شاید سنسورهای پیشرفته، سنگر بعدی باشد که این تلفن های هوشمند قصد فتح آن را دارند.

 

یکی از دستاوردهای اخیر در زمینه پمپ های خلاء سیستم های میکروالکترومکانیکی (MEMS)، کاهش اندازه آن ها بوده، به طوری که استفاده از آن ها را در قالب سنسورهای تشخیص بو در سیستم های همراه مختلف، از جمله طیف سنج ها، ممکن کرده. اما قسمت هیجان انگیز ماجرا، احتمال کاربرد این سنسورها در تلفن های هوشمند است.

 

گرچه تا پیش از این سنسورهای بو، تنها قادر بودند یک نوع بو را تشخیص دهند، اما در بینی الکترونیکی جدیدی که توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته (DARPA)، برای هواپیماهای مینیاتوری نظامی، توسعه یافته، امکان تشخیص بوها و گازهای مختلف وجود دارد، به طوری که در طیف سنج به کار رفته در این اجسام پرنده، تمامی عناصر به کار رفته در یک نمونه مشخص مورد بررسی دقیق قرار گرفته، با عناصر دیتابیس موجود مقایسه شده و به صورت آنی بو تشخیص داده می شود.

 

این بدان معنا است که بالاخره محققین توانسته اند سنسوری تولید کنند که همه نوع بو و گازی را تشخیص می دهد، از آلودگی هوا گرفته تا مواد شیمیایی خطرناک. البته این قضیه به طور قطع به جامع بودن دیتابیس به کار رفته بستگی دارد.

 

از طرف دیگر محققین آزمایشگاه های هانی وِل هم اعلام کرده اند که توانسته اند کوچک ترین پمپ خلاء دنیا را بسازند. به گفته آن ها در طول این سال ها بسیاری از افراد تلاش کرده بودند اندازه ابزارهای تحلیلی را کاهش دهند، اما هرگز نتوانسته بودند از پس پمپ های خلاء بر بیایند. پمپ های خلاء تا پیش از این به اندازه یک آجر بودند و ۱۰۰ وات انرژی مصرف می کردند، در حالی که محققین آزمایشگاه های هانی وِل اعلام کرده اند که توانسته اند این سنسورها را به اندازه یک سکه کوچک تولید کنند، سنسورهایی که حتی از ۱ وات هم کمتر انرژی مصرف می کنند.

 

به گفته محققین آزمایشگاه های هانی وِل، کلید موفقیت طراحی کوچک ترین پمپ خلاء دنیا، در تعبیه بیش از ۱۰۰۰۰۰ تیغه توربینی ریز بر روی یک دیسک کوچک بوده. کوچک شدن این سنسورها، امیدواری را برای به کارگیری آن ها در تلفن های هوشمند زیاد کرده، به خصوص انواعی از این سنسور ها که با حس بویایی خود، توانایی تشخیص هر چیزی را دارند.

 

نمی توان انتظار داشت که این سنسورها در تلفن های این یکی دو ساله مورد استفاده قرار بگیرند، ولی به طور حتم در سال های آینده با تکاملی که پیدا می کنند، باز هم بسیاری از طرفداران ابزارهای هوشمند را شگفت زده خواهند کرد.

 

Source: narenji

 



 
 
طبق تعریف ویکیپدیا، شبکه اجتماعی، پلتفرمی است برای افراد که با افکار و آرای گوناگون، با یکدیگر به اشتراک ایده ها، تصاویر، پست ها، رویداد ها و علایق می پردازند. حال نتایج یک تحقیق نشان داده که انسان ها بیش از آن چه که تصور می شود کلیشه ای هستند. به عبارت دیگر اغلب انسان ها دیدگاه های ثابت و محدودی دارند، یا حداقل در فضایی نظیر فیسبوک اینطور به نظر می رسند.
 
در بزرگترین مطالعه زبانشناسی که توسط پژوهشگران دانشگاه های کمبریج و پنسیلوانیا در مورد الگو های زبانشناختی شبکه های اجتماعی صورت گرفت، بیش از ۷۰۰ میلیون کلمه، عبارت و موضوع از میان پست های ۷۵۰۰۰ کاربر فیسبوک استخراج شد. سپس پژوهشگران کلمات، عبارات و موضوعاتی را پیدا کردند که بیشتر به طور اختصاصی توسط مردان یا زنان استفاده می شد. نتایج تحقیقات شگفت آور بود: زنان اغلب در مورد خرید و موهای شان صحبت می کردند، مردان هم در مورد رویدادهای ورزشی و بازی های ویدئویی.
 
نتایج این تحقیق نشان می دهد که زنان بیشتر از کلمات احساسی شدید استفاده کرده و شکلک قلب را بسیار به کار می برند، مردان هم به شدت از ضمایر ملکی استفاده می کنند و در صحبت های شان اشاره به اشیایی نظیر اکس باکس یا خودرو، و همچنین کلمات رکیک به وفور یافت می شود.
 
گرچه این مطالعه در مورد پست های انگلیسی زبان صورت گرفته، ولی به نظر می رسد ادبیات جاری در فضاهای مجازی تا حدود زیادی مستقل از زبان یا فرهنگ خاصی باشد. این کلیشه ها ممکن است از فرهنگی به فرهنگ دیگر اندکی متفاوت باشند، اما ماهیت کلیشه بودن خود، یعنی ثابت و محدود بودن، را حفظ می کنند.
 
شاید نتایج این تحقیق برای بسیاری از افراد که شبکه های اجتماعی را نماد روشنفکری و محلی برای تلاقی افکار می دانستند، تا حد زیادی نا امید کننده باشد و کسانی را که اعتقادشان بر این بود که شبکه های اجتماعی، نظیر فیسبوک، محیط های حقیقی نبوده و افراد در آنها به ایفای نقش های مورد علاقه شان پرداخته و حفظ ظاهر می کنند، به عقیده شان استوارتر کند.
 
منبع: نارنجی


 
 

شاید بتوان به شرکت سامسونگ به خاطر بدنه پلاستیکی تلفن هایش خرده گرفت ولی حتی طرفداران شرکت های رقیب هم قبول دارند که کار سامسونگ در ساخت نمایشگرهای عالی حرف ندارد.

 
وبگاه DisplayMate که به طور تخصصی به نمایشگر گجت ها می پردازد یک مجموعه آزمایش روی چندین گلکسی نوت ۳ انجام داده و مشخص کرده که این تلفن «در هر دسته اندازه گیری بهتر از نوت ۲ بوده و نیز قابل مقایسه یا حتی بهتر از نمایشگر گلکسی اس ۴ است» که خود عنوان دار یکی از دو تلفن هوشمند برتر دنیا از نظر نمایشگر محسوب می شود.


ادامه مطلب ...


 
 
اولین روزهای بعد از خرید یک گجتِ جدید، همه حواس مان را به خود مشغول می کند. درست مثل بچه ای که تازه متولد شده مراقب حال و احوالش هستیم، تمیزش می کنیم و مواظبیم آسیب نبیند. تبلتِ نو، چند وقتی لنگ به دست نگه مان می دارد، تا ذره ای لک روی صفحه اش پدیدار شد سریع پاکش می کنیم.
 
حتی روی میز نمی گذاریم تا نکند پشت دستگاه خط بیفتد، روی متکا را بهترین جا برای آرام گرفتن دستگاه عزیزمان می یابیم. تا شب با آن کار می کنیم و موقع خواب در آخرین نگاه به خود و دستگاه قول می دهیم که همیشه مثل مادری مهربان ازش مراقبت کنیم.
 
بعد، همه چیز از یک روز شروع می شود، روزی که از دنده چپ از خواب پا شده ایم و ماه عسل با گجت دلبند خود را تمام شده می یابیم. موقع بر داشتن لپتاپِ بیچاره چنان بی احتیاط به دیوار می کوبیمش که کسی نداید فکر می کند با هم پدر کشتگی داریم، توی کیف کنار چند وسیله تیز می گذاریم و بی خیال بدنه کربن فایبر دلربایش می شویم. تبلتِ از همه جا بی خبر را بعد یک ماه زیر تخت در حالی می یابیم که تلی خاک رویش نشسته و گوشه هایش هم پریده.
 
از منظر عدالت به هر حال این هم نوعی جرم است جرمی به نام بی دقتی و کم مراقبت کردن از گجت ها.
 
اگر احساس می کنید بعد از خواندن این مقدمه چیزی در وجودتان قلیان پیدا کرده و از رفتار گذشته خود پشیمان شده اید به ادامه مطلب بروید تا با ۷ کاری که برای نگهداری بهتر دستگاه ها نباید انجام دهید آشنا شوید.


ادامه مطلب ...


سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:نقشه,بادها,گوگل,, :: 22:24 ::  نويسنده : Alireza K
 
 
 
نقشه ها (اینترنتی و چاپی) مثل نقشه گوگل ، مدام پر کاربردتر می شوند. در باب کاربردهای روزمره آنها به حد کافی صحبت شده ولی استفاده هنری از این نقشه ها از جمله نمونه های نادر است.
 
از قرار معلوم حدود یک سال پیش، دو پژوهشگر از شرکت گوگل، الگوی حرکت بادها در ایالات متحده را به تصویر کشیدند. نقشه تعاملی آنها  جهت حرکت و قدرت بادها را در آمریکا و البته به صورت لحظه به لحظه نشان می داد. دو خالق اثر در این باره می گویند: «الگوها علیٔ رغم زیبایی، خیلی سریع حرکت می کنند»

به خاطر ماهیت همیشه در حرکت باد، این نقشه بارها و بارها در طول روز تغییر می کرد که این پویایی مداوم باعث مشکل شدن عکس گرفتن از آن می شد. به همین دلیل این دو نفر که الان یک گروه تحقیقاتی گوگل، موسوم به عکس بزرگ، را هم رهبری می کنند تصمیم گرفتند با یک استودیوی بزرگ عکاسی همکاری کنند تا یک تصویر چاپی سیال و ارزشمند هنری بیافرینند.
 
«ما می خواستیم زیبایی را به تصویر بکشیم... و نسخه چاپی این تصاویر جزئیاتی را برای مان مشخص می کند که روی نمایشگرها قابل تشخیص نیست» هنرمند عکاسی که به تیم آنها کمک کرده می گوید: «تبدیل پیکسل به پیکسل نقشه بادها فرآیندی کاملاً مشترک بود. این طور نبود که همیشه کارها خوب پیش بروند. هر روز کلی داده وجود داشت که باید در همان روز آماده می شدند تا بتوانیم یک تصویر هیجان انگیز داشته باشیم... فکر کنم هشت تصویر هم از طوفان سندی تهیه شد که بسیار تاسف برانگبز بود»

همه اطلاعات این نقشه از سازمان آب و هوای ملی آمریکا و به صورت پیش بینی های دیجیتال دریافت شده. هر کدام از عکس های چاپ شده، سرعت و جهت حرکت باد را با نازک و کلفت کردن خطوط سپید به تصویر می کشند. «روزهای پر کار اغلب ترسناک هم بودند... اگر فقط یک کشف مهم داشته باشیم آن کشف این است که بادها همه روزه چقدر تغییر می کنند»

به سایت نقشه بادها مراجعه کنید. تا آنها را بهتر ببینید.
 
منبع: نارنجی


 
 
احتمالا بسیاری از شما تجربه استفاده از قابلیت Street View یا همان چشم انداز های خیابانی گوگل را داشته اید. این قابلیت به شما امکان می دهد تا زمانی که در گوگل مپس یا گوگل ارث گشت و گذار می کنید، در نقاطی خاص، تجربه راه رفتن مجازی در آن موقعیت جغرافیایی را داشته باشید. برای بسیاری این امکان گوگل جنبه سرگرمی زیادی دارد: از گردش در باغ وحش های بزرگ دنیا تا گشتن در لوکیشن های فیلم های مورد علاقه مان.
 
حال یک هنرمند خوش ذوق کانادایی بعد از ساعت ها تماشای تصاویر خیابانی گوگل، مجموعه ای از عکس های شگفت انگیز آن را جمع آوری کرده است.
 
هر کسی که تجربه استفاده از استریت ویو را داشته باشد، اذعان می کند که دنیای خلق شده توسط آن، تا حد زیادی رویایی و وهم آلود است. گویی ناگهان همه افراد روی زمین، همه خودرو ها و حتی حیوانات و برگ درختان در یک لحظه در همان حالت خود، ثابت مانده اند تا ما به عنوان تنها عنصر زنده روی زمین به تماشای آن ها بنشینیم. شاید این قضیه از دید بسیاری از ما خیلی هم شاعرانه و عجیب نباشد، ولی برای جان رافمن، هنرمند مجسمه ساز و فیلمساز کانادایی، این تصاویر بسیار الهام بخش بوده.
 
جان رافمن اعتقاد دارد که انسان همواره به دنبال معنا است و در میان تصاویر به دنبال شعر و زیبایی می گردد و بدون حتی یک لحظه مکث می خواهد در برابر آن چه که می بیند موضع اخلاقی بگیرد. از دید او جالب ترین و چالش برانگیز ترین بخش عکاسی نیز همین جنبه انسانی آن است. جان رافمن در پروژه ای تحت عنوان "۹ چشم" مجموعه ای از تصاویر بی نظیر گرفته شده توسط خودروی گوگل را جمع آوری کرده. شاید بسیاری از ما هم از این به بعد با تیزبینی بیشتری از این امکان گوگل بهره ببریم.
 
در ادامه توجه شما را به منتخبی از این تصاویر جلب می کنیم.


ادامه مطلب ...


 
 

در حالی که گوگل در فضای دیجیتال سر و صدای زیادی در مورد خودروی بدون سرنشین خود راه انداخته، شرکت های دیگر از جمله استارتاپ ها و کمپانی های خودروساز قدر، همگی به جنب و جوش افتاده اند تا سهمی از بازار خودرو های بدون سرنشین را به دست آورند. در این میان خودروساز ژاپنی، نیسان، هم با خودروی بدون سرنشین لیف (Leaf) به جاده های ژاپن راه پیدا کرده.

 

شاید نیسان اولین خودرو سازی نباشد که به این حیطه وارد شده. گوگل و سایرین، خودروهای بدون سرنشین خود را هزاران مایل در جاده های ایالات متحده رانده و مورد تست قرار داده اند. ولی قطعا خودروی بدون سرنشین لیف اولین نمونه از نوع خود در جاده های ژاپن است. این اولین خودرروی بدون سرنشین در ژاپن است که موفق شده از دولت این کشور پلاک آمد و شد در جاده ها و معابر عمومی را کسب کند.



ادامه مطلب ...


سرفیس ۲ ادامه دهنده راه سرفیس آر تی
 
طبق انتظار، مایکروسافت مدل جدید سرفیس RT را با نام سرفیس ۲ معرفی کرد. نمایشگر این تبلت-پی سی هم مانند نسخه پرو کلیر تایپ ۱۰۸۰ پیکسلی ست. ظاهراً انویدیا سر میز معامله پیشنهاد خوبی به مایکروسافت داده که برخلاف اغلب شرکت ها، در این مدل به روز شده از تراشه تگرا ۴ استفاده شده.
 
بنابر ادعای مایکروسافت سرعت BUS دستگاه برای استفاده در وای-فای و حافظه دو برابر شده. علاوه بر این حالا روی سرفیس ۲ درگاه USB 3 می بینیم چیزی که در نسخه قبلی از آن خبری نبود. قرار است بهبودهای انجام شده باعث سرعت ۴ برابری سرفیس ۲ نسبت به سرفیس RT شود ولی در عین حال دوام باتری هم ۲۵ درصد اضافه گردد (مایکروسافت آلمان در یک کنفرانس خبری از عدد ۱۰ ساعت صحبت کرده).
 
کلیت طراحی دستگاه حفظ شده فقط کمی باریکتر (۸.۹ میلی متر) و سبکتر (۶۷۶ گرم) شده و آن را به جای ۳ تکه از ۲ تکه منیزیومی ساخته اند. مشکل پایه پشتی دستگاه در سرفیس ۲ هم با اضافه شدن یکی زاویه قرارگیری دیگر تا حدی بر طرف شده و بهتر روی پا جا می گیرد.
 
تاچ کاور ۲ با سرفیس ۲ هم کار می کند و خبر خوش اینکه به جز مشکی رنگ سپید آن هم عرضه می شود. یک سنسور دوربین به جلوی دستگاه اضافه شده تا به وب کم در تشخیص نور برای ضبط ویدیو کمک کند. 
 
مایکروسافت مثل همیشه خریداران نسخه ویندوز آرتی دارِ سرفیس را بیشتر تحویل گرفته و برای دو سال ۲۰۰ گیگابایت فضای ابری در اسکای درایو به آنها می دهد. این تبلت دارای دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت خواهد بود که مدل پایه آن به قیمت ۴۴۹ دلار فروخته می شود. این تبلت هم همزمان با سرفیس پرو ۲ از پایان مهر به بازار عرضه می شود.
 
فکر می کنید بالاخره مایکروسافت موفق شود طلسم فروش کم مدل ویندوز آرتی سرفیس را بشکند؟ از مشخصات دستگاه که باخبر شدید، تشویق به خرید آن هم شدید؟
 
منبع: نارنجی


 
 
شرکت Valve که در زمینه بازی های ویدیویی فعال است از طرح خود برای تسخیر اتاق نشیمن خانه ها با SteamOS خبر داده. استیم او اس معماری محکم و پایدار لینوکس را با تجربه بازی بر روی تلویزیون های بزرگ در هم می آمیزد.
 
استیم یک سیستم عامل رایگان و مستقل خواهد بود که به زودی برای دستگاه های خانگی در دسترس قرار می گیرد و دسترسی به بازی ها و محتواها را فراهم می کند.
 
طبق ادعای والو صدها بازی هم اکنون به صورت بومی برای استیم تهیه شده. اما از آنجا که تاکنون بازی های کامپیوتری تقریبا همیشه با ویندوز مترادف بوده اند، نیاز به آماده سازی های نسخه های مخصوص استیم که بر پایه لینوکس ساخته شده زین پس به وجود خواهد آمد.
 
استیم از قابلیت استریم-در-خانه میز برخوردار خواهد بود که امکان استریم بازی ها از پی سی و مک بر روی هر دستگاه مبتنی بر استیم را فراهم خواهد کرد. 
 
استیم همچنین امکان بازی های مشارکتی که در آن افراد در محیط بازی یکدیگر نقش بازی می کنند را نیز خواهد داد و سیستمی یک طرفه نیست، بلکه تعاملی خواهد بود. سازندگان با مخاطبین در تماس مستقیم قرار می گیرند و کاربران با یکدیگر.
 
والو همچنین اعلام کرده که با استفاده از هسته لینوکس توانسته به بهبودهای جدی در زمینه گرافیک دست پیدا کند که تولیدکنندگان بازی ها می توانند از آن برای ساختن بازی های قوی بهره ببرند.
 
این تنها یکی از سه اعلان بزرگی است که Valve در این هفته خواهد داشت. شما فکر می کنید که یک سیستم عامل مستقل برای دستگاه های خانگی، می تواند راه حل خوبی باشد؟
 
منبع: نارنجی


بلکبری با مبلغ ۴.۷ میلیارد دلار به یک کنسرسیوم خصوصی فروخته می شود
 
 
در سال ۲۰۰۷ که اولین آیفون معرفی شد، هیچ کس تصورش را هم نمی کرد که کمپانی شماره ۱ در بازار تلفن های هوشمند، یعنی بلکبری، از عرش سقوط کند. حالا ۶ سال گذشته و در حالی که اپل ظرف ۳ روز ۹ میلیون آیفون می فروشد، بلکبری با مبلغ ۴.۷ میلیارد دلار به یک کنسرسیوم فروخته می شود.
 
کنسرسیوم مذکور که خصوصی است توسط شرکت هلدینگ Fairfax Financial هدایت می شود. مدیر عامل فیرفکس، آقای پرم واتسا قبلا عضو هیئت مدیره بلکبری بوده و قصد دارد بلکبری را با این خرید تبدیل به یک شرکت خصوصی کند.
 
این معاله هنوز انجام نشده و چنانچه قبل از نهایی شدن لغو شود، بلکبری به عنوان تاوان ۳۰ سنت به ازای هر سهم خود به فیرفکس خواهد پرداخت ولی در صورت نهایی شدن، معامله با رقم ۴.۷ میلیارد دلار یعنی ۹ دلار به ازای هر سهم، انجام خواهد شد.
 
البته برند بلکبری احتمالا حفظ خواهد شد ولی باید دید چه بر سر این شرکت می آید. شما فکر می کنید بلکبری همچنان در بازار مصرف حضور خواهد داشت یا به بازار شرکت ها روی می آورد؟
 
منبع: نارنجی


 درباره کیبوردهای تاچ کاور ۲ و تایپ کاور ۲ بیشتر بدانید
 
 
امروز در کنار معرفی سرفیس ۲ و سرفیس پرو ۲ نسخه های به روز شده تاچ کاور ۲ و تایپ کاور ۲ هم فرصت نمایش پیدا کردند. تایپ کاور ۲ نقریباً شبیه مدل سال پیش است و فقط تجربه تایپ با آن بهتر شده. آزمایش های اولیه هم این ادعا را تایید کرده اند هرچند نباید انتظار یک کیبرد بزرگ و خوب را از آن داشته باشید.
 
اما تغییر اصلی را تاچ کاور کرده و یک میلی متری کوچکتر هم شده. با این حال مناطق حساس به لمس آن از ۸۰ به ۱۰۰۰ منطقه افزایش یافته تا تایپ کردن سریعتر و روانتر انجام شود. خبرهایی که از آزمایش های سر پایی آمده برخلاف این مدعا تغییر خاصی را نسبت به مدل سال گذشته گزارش نکرده؛ ولی تا درست و حسابی با آن کار نشود و بازخورد کلی از این کیبرد نگیریم نباید مطلق نظر بدهیم.
 
کلکسیون کیبردهای مایکروسافت به همین دو تا ختم نمی شود. این شرکت برای علاقه مندان به سفر که نیاز به باتری با عمر طولانی دارند یک تایپ کاور مجهز به یک باتری ۳۰ وات-ساعتی (Power Cover) عرضه کرده که تا ۲.۵ برابر به زمان روشن ماندن سرفیس پرو ۲ اضافه می کند.  در ادامه می توانید تصاویر این کیبردها را مشاهده کنید.
 
منبع: نارنجی


چیپ ۶۴ بیتی Exynos و بدنه فلزی، در حال نهایی شدن برای پرچمدار بعدی سامسونگ
 
بعد از اینکه مشخص شد چیپ A7 اپل در کارخانه های سامسونگ به تولید انبوه می رسد، حالا نشریات کره ای خبر داده اند که پردازنده پرچمداران بعدی سامسونگ نیز ۶۴ بیتی خواهد بود و از معماری ARM Cortex-A50 در آن استفاده شده.

چنانچه این خبر صحت داشته باشد به احتمال زیاد، شاهد خواهیم بود که گلکسی S5 اولین تلفن سامسونگ با این پردازنده خواهد بود و شاید حتی اولین تلفن سامسونگ با ۴ گیگابایت رم!

اما در کنار این موضوع، خبر رسیده که شرکت تایوانی Catcher که سازنده بدنه فلزی iPad و HTC One هم هست، در مراحل نهایی برای عقد قرارداد با سامسونگ است تا بدنه های فلزی مورد نیاز این شرکت کره ای را تهیه کند.

به نظر می رسد سامسونگ حداقل برای یکی از محصولات آینده اش از متریال فلزی استفاده خواهد کرد و حجم تولید اولیه بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون خواهد بود.

اگر سامسونگ به سنت هر ساله پایبند باشد، احتمالا ۵ یا ۶ ماه دیگر (حوالی نوروز) شاهد معرفی گلکس S5 با بدنه فلزی و چیپ ۶۴ بیتی خواهیم بود.
 
منبع: نارنجی


مایکروسافت اوایل ۲۰۱۴ نسخه LTE سرفیس ۲ را معرفی می کند
 
 
 
در مراسم معرفی سرفیس ۲ و سرفیس پرو ۲ خبری از نسخه های سیم کارت خور آنها نشد. ولی بعد از مراسم، آقای پانوس پانای مدیر ارشد بخش سرفیس، در سایت ردیت به سوالات مردم جواب داد که در بین آنها اشاره به عرضه مدل LTE در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی هم مشاهده می شود. احتمالا این مدل چند ده دلاری بیش از قیمت مدل پایه سرفیس ۲ که ۴۴۹ دلار برچسب خورده قیمت خواهد داشت.
 
منبع: نارنجی


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»
بنچمارک آیپد ایر، ۹۰٪ سریعتر از آیپد ۴ با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز برای چیپ A7 سامسونگ الکترونیکس چقدر بزرگ است؟ بهتر است خودمان کامپیوترمان را سر هم کنیم یا آن را آماده بخریم؟ عکسی تاریخی از اولین انبار محصول اپل: اتاق خواب استیو جابز عرضه تلفن های هوشمند دیزایر 709d، دیزایر 7060 و دیزایر 7088 اچ تی سی در بازار چین بهترین تبلت های بازار برای سلایق و استفاده های مختلف (به انتخاب سایت laptopmag) داستان سکتور معیوب: چرا هارد درایوها دچار Bad Sector می شوند و چه باید کرد؟ ObjectDock > AK Angry Birds Seasons > AK Metal Slug 5 > AK Metal Slug 4 > AK Metal Slug 3 > AK Metal Slug 2 - Super Vehicle > AK Street Fighter 3 > AK New Super Mario Forever 2012 > AK Warcraft III: The Frozen Throne > AK
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان AH Team و آدرس www.akstudio.LXB.ir  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان